سامسونگ به‌دنبال استفاده از تراشه اگزینوس 2500 در سری گلکسی S25 است

سامسونگ الکترونیکس در زمینه تولید تراشه اگزینوس 2500 برای گوشی‌های سری گلکسی S25 با مشکلات بزرگی مواجه است. گزارش جدید وبسایت ZDNet Korea نشان می‌دهد که با وجود این مشکلات، سامسونگ به منظور بهبود تولید خود تا پایان سال جاری میلادی با جدیت تلاش می‌کند.

در حال حاضر بازدهی تولید تراشه اگزینوس 2500 تقریبا برابر با 20 درصد است. این رقم در مقایسه با نرخ بازدهی 60 درصدی مورد نیاز برای تولید انبوه به میزان قابل‌توجهی کمتر است. این موضوع موجب شکل‌گیری شک و تردیدهایی در خصوص امکان عرضه به موقع تراشه اگزینوس 2500 برای سری گلکسی S25 شده است.

یک تحلیل‌گر مشهور حوزه صنعت با نام مینگ چی‌کو ادعا کرده که تداوم مشکلات احتمالا سامسونگ را وادار به استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد کرد. در حال حاضر سامسونگ بر بهبود تراشه اگزینوس 2500 متمرکز شده است؛ پردازنده‌ای که با استفاده از دومین نسل فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry موسوم به SF3 و فناوری Gate-All-Around (GAA) تولید خواهد شد.

این فناوری با هدف بهبود سرعت پردازش داده‌ها و بهره‌وری انرژی طراحی شده است. پروژه اگزینوس 2500 موسوم به Solomon سرمایه‌گذاری بزرگی برای سامسونگ به‌شمار می‌رود. کنار گذاشتن تراشه اگزینوس 2500 موجب هدررفت منابع متعددی شده و به موقعیت سامسونگ در بازار نیمه‌هادی‌ها ضربه خواهد زد.

سامسونگ برای بهبود بازدهی تولید خود تا ماه اکتبر فرصت دارد. کوالکام قصد دارد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را در اواخر ماه اکتبر عرضه نماید. این موضوع موجب می‌شود تا سامسونگ برای تحقق هدف خود تحت فشار مضاعفی قرار بگیرد. چنان‌چه سامسونگ نتواند بازدهی تولید خود را بهبود دهد؛ در این‌صورت بایستی توسعه تراشه اگزینوس 2500 را متوقف کرده و برای سری گلکسی S25 صرفا به تولیدات کوالکام اتکا نماید.

این پدیده احتمالا برای مصرف‌کنندگان ناخوشایند نخواهد بود. تراشه‌های اسنپدراگون معمولا در مقایسه با پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ عملکرد بهتری دارند. استفاده انحصاری از تراشه پرچمدار کوالکام احتمالا عملکرد و قابلیت اطمینان‌پذیری سری گلکسی S25 را ارتقاء داده و این موضوع افزایش قیمت احتمالی آنها را توجیه می‌کند.

نوشته سامسونگ به‌دنبال استفاده از تراشه اگزینوس 2500 در سری گلکسی S25 است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.