پچ امنیتی ماه مه 2024 برای گوشی سامسونگ گلکسی A55 منتشر شد

سامسونگ به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای گوشی گلکسی A55 منتشر کرده و این آپدیت، پچ امنیتی تازه‌ای را در خود جای داده است. گلکسی A55 برترین گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ در سال 2024 به‌شمار رفته و همانند مدل‌های نسل قبلی خود واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی‌های ماهیانه است.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در پایبندی به برنامه زمانی ماهیانه دچار چالش شده است. کاربران گلکسی A55 از مدتی قبل بابت کمبود آپدیت‌های ارائه شده برای گوشی خود انتقاداتی را در انجمن‌های سامسونگ مطرح نموده‌اند. این انتقادات چندان هم بی‌دلیل نبوده است؛ چرا که به‌روزرسانی جدید با فاصله زمانی تقریبا 2 ماهه از آپدیت قبلی منتشر شده است.

خبر بدتر اینکه سامسونگ برای ارائه آخرین پچ امنیتی در پکیج به‌روزرسانی جدید نیز به خود زحمت نداده است. در عوض این آپدیت با پچ امنیتی ماه مه 2024 ارائه می‌شود.

شماره ساخت این به‌روزرسانی یعنی A556EXXU3AXF2 نشان می‌دهد که آپدیت‌ جدید امکاناتی فراتر از پیشرفت‌های امنیتی را در خود جای داده است. با این‌حال فهرست تغییرات به هیچ‌گونه جزئیات خاصی در این رابطه اشاره نکرده است.

گلکسی A55 نخستین گوشی سامسونگی است که از به‌روزرسانی‌های یکپارچه پشتیبانی می‌کند. این فرآیند به‌جای راه‌اندازی مجدد دستگاه و عدم امکان استفاده کاربران از آن حین انجام فرآیند نصب امکان نصب آپدیت‌ها در پس‌زمینه و استفاده همزمان کاربر از گوشی را فراهم می‌کند.

بر اساس برخی شنیده‌ها قابلیت به‌روزرسانی یکپارچه احتمالا آن‌طور که باید و شاید عمل نمی‌کند. به همین دلیل احتمالا سامسونگ برای انتشار به‌روزرسانی‌های گلکسی A55 زمان زیادی را صرف می‌کند. اما این موضوع به‌طور مستقل قابل تائید نیست.

در هر صورت گلکسی A55 بالاخره به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را دریافت نموده است. کاربران برای دریافت این به‌روزرسانی می‌توانند به منو Settings > Software update مراجعه نمایند. فرآیند انتشار در کشور تایلند آغاز شده است؛ اما انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی به‌زودی در کشورهای بیش‌تری عرضه شود.

نوشته پچ امنیتی ماه مه 2024 برای گوشی سامسونگ گلکسی A55 منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.