نسخه اقتصادی ویژن پرو به اندازه یک آیفون 15 پرو مکس 1 ترابایتی قیمت خواهد داشت

اخیرا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل، کار بر روی ویژن پرو 2 را متوقف کرده است. گفته می‌شود که این شرکت در تلاش است تا منابع و سرمایه خود را روی نسخه اقتصادی ویژن پرو متمرکز کند که احتمالاً اواخر 2025 معرفی خواهد شد. در حالی که مدل آینده به هیچ وجه به گرانی ویژن پرو 3500 دلاری فعلی نخواهد بود اما گفته می‌شود که مدل اقتصادی ویژن پرو، هنوز هم قیمت قابل توجهی خواهد داشت.

می‌توان انتظار داشت که کاربران تا 1600 دلار برای نسخه اقتصادی ویژن پرو بپردازند

با نگاهی به قیمت شایعه شده برای جانشین مقرون به صرفه ویژن پرو درمی‌یابیم که این محصول احتمالاً آنقدرها هم مقرون به صرفه نخواهد بود. برای مقایسه، نسخه رده بالای آیفون 15 پرو مکس با 1 ترابایت حافظه داخلی، 1599 دلار قیمت دارد. این یعنی برای خرید هدست «اقتصادی» اپل باید به اندازه خرید گران‌ترین و بهترین گوشی این شرکت پول بپردازید. قیمت گذاری عجیب اپل برای هدست‌هایش باعث شده بسیاری از کاربران تصور کنند که قیمت، تنها دلیل قروش کم این محصولات AR می‌باشد. اما گویا قیمت، تمام ماجرا نیست.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اظهار داشت که تعداد قابل توجهی از خریداران ویژن پرو، بعد از مدتی این هدست را برمی‌گردانند. این مسئله نشان می‌دهد که هیجان حول ویژن پرو در حال فروکش کردن است. همچنین رفتار مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که از نظر آن‌ها هدست‌های واقعیت افزوده به اندازه یک آیفون یا مک کاربردی نیستند. بنابراین خریداران تمایل دارند محصولی را بخرند که بیشترین کارایی را برای آن‌ها داشته باشد. با این اوصاف، حتی اگر اپل یک ویژن پروی اقتصادی معرفی کند، باز هم با اقبال زیادی از طرف کاربران مواجه نخواهد شد.

افزایش کارایی ویژن پرو، روزنه امید اپل برای محصولات واقعیت مجازی‌اش است

اپل می‌تواند با تعریف کاربرد‌هایی جدید برای ویژن پرو، کارایی هدست‌های خود را افزایش دهد، درست مانند کاری با معرفی visionOS 2 سعی در انجام آن داشت. با این کار، ویژن پرو به محصولی تبدیل می‌شود که شکلی ساده‌تر از کارایی‌ها و توانایی‌های مک را ارائه می‌دهد. اما این حرکت ممکن است فروش مک‌ها و آیپدها را تحت تاثیر قرار دهد. اپل اصولاً همواره تلاشی می‌کند تا از ایجاد همپوشانی بین محصولاتش جلوگیری کند تا آن‌ها به رقیب یکدیگر تبدیل نشوند. علاوه بر این، ویژن پرو اقتصادی قطعاً در یکسری موارد به خوبی مدل گران‌تر خود نخواهد بود، و این سخت‌افزار ضعیف‌تر به کارایی محصول ضربه خواهد زد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد اپل برای افزایش محبوبیت هدست‌های واقعیت مجازی‌اش راه سختی را در پیش دارد. این شرکت باید کاربرانش را قانع کند تا آن‌ها بجای خرید یک آیفون بالارده یا مدل پایه مکبوک پرو این شرکت، یک هدست واقعیت مجازی با کاربردی محدود بخرند.

نظر شما درباره کسب و کار واقعیت مجازی اپل چیست؟

نوشته نسخه اقتصادی ویژن پرو به اندازه یک آیفون 15 پرو مکس 1 ترابایتی قیمت خواهد داشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.