اپل توضیح میدهد که چرا فقط آیفون 15 پرو از هوش اپل پشتیبانی می کند

همانطور که در جریان مراسم WWDC 2024 دیدیم، اپل با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید خود برای آیپد، آیفون و مک، یک تجربه هوش مصنوعی شخصی جدید به نام Apple Intelligence را معرفی کرد. این فناوری از مدل‌های زبانی بزرگ برای بهبود تجربه کاربری استفاده می‌کند. اما در حال حاضر بین گوشی‌های این شرکت، فقط در مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در دسترس است. علاوه بر این، مک‌ها و آیپدهای دارای تراشه‌های M1 یا جدیدتر نیز از این قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

کاربران دوست دارند هوش اپل در گوشی‌های بیشتری پشتیبانی شود

پشتیبانی محدود از «هوش اپل» در گوشی‌های این شرکت باعث نارضایتی‌های زیادی شده است. برخی معتقد‌اند که این ترفندی از سوی اپل است تا کاربران را وادار کند که آیفون‌های قدیمی خود را کنار بگذارند و آیفون‌های جدید بخرند تا از این ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برخوردار شوند. با این حال، شاید حقیقت چیز دیگری باشد.

جان جیاندره‌آ، مدیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل توضیح می‌دهد که اجرای مدل‌های زبان بزرگ از نظر محاسباتی سنگین است و به قدرت پردازشی و پهنای باند زیادی نیاز دارد. او گفت که اگرچه از نظر فنی اجرای این مدل‌ها در دستگاه‌های قدیمی‌تر امکان‌پذیر است، اما این دستگاه‌ها برای اجرای یک تجربه قابل استفاده، بیش از حد کند هستند.

کریگ فدریگی، مدیر مهندسی نرم افزار اپل، توضیح می‌دهد که این شرکت همیشه سعی می‌کند ویژگی‌های جدید را در دستگاه‌های قدیمی‌تر ارائه دهد، اما Apple Intelligence برای عملکرد صحیح به سخت افزار خاصی نیاز دارد. مدل‌های iPhone 15 Pro از تراشه A17 Pro با موتور عصبی 16 هسته‌ای استفاده می‌کنند که بسیار سریع‌تر از تراشه A16 موجود در مدل‌های قدیمی‌تر است. فدریگی همچنین اشاره کرد که رم عامل دیگری است که باعث ایجاد محدودیت شده، زیرا همه دستگاه‌های سازگار حداقل 8 گیگابایت رم دارند.

خوشبختانه «Apple Intelligence» تنها ویژگی جدید iOS 18 نیست

بنابراین اگر آیفون 15 پرو ندارید اما همچنان قابلیت‌های Apple Intelligence را می‌خواهید، ممکن است مجبور شوید منتظر سری آیفون 16 بمانید که انتظار می‌رود در پاییز عرضه شود. با این حال، اگرچه Apple Intelligence در آیفون‌های قدیمی‌تر در دسترس نیست، هنوز ویژگی‌های جدید زیادی در آپدیت iOS 18 وجود دارد.

Apple Intelligence یک گام مهم در تجربیات شخصی سازی شده هوش مصنوعی است، اما الزامات سخت‌افزاری مورد نیاز این قابلیت‌‌ها به چالش بزرگی برای کاربران و اپل تبدیل شده است. در حالی که ویژگی‌های جدید ممکن است هم‌اکنون در دسترس همه نباشند، اما واضح است که اپل در حال برنامه ریزی یک سرمایه گذاری بلند مدت در زمینه هوش مصنوعی می‌باشد.

نظر شما درباره گستردگی پشتیبانی از Apple Intelligence در دستگاه‌های این شرکت چیست؟

نوشته اپل توضیح میدهد که چرا فقط آیفون 15 پرو از هوش اپل پشتیبانی می کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.