انویدیا به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شد

انویدیا در روز سه‌شنبه گذشته به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شد. به لطف رشد 3.6 درصدی قیمت سهام شرکت تایوانی تولیدکننده تراشه، ارزش کلی آن در بازار از کمپانی‌های مایکروسافت و اپل پیشی گرفت و به 3.34 میلیارد دلار رسید.

قیمت سهام انویدیا در سال 2024 با رشد 170 درصدی مواجه شده است. این جهش عظیم به‌دنبال انتشار گزارش مثبت سه ماهه ابتدایی 2024 در اوایل سال جاری میلادی روی داد.

از پایان سال 2022 تا به امروز، ارزش سهام این شرکت 9 برابر شده است؛ این رشد قیمت با افزایش چشمگیر محبوبیت هوش مصنوعی مولد همزمان شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC، انویدیا حدودا 80 درصد از بازار تراشه‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در دیتاسنترها را در اختیار دارد.

این تراشه‌ها یکی از محورهای تجاری برای فعالیت کمپانی‌هایی نظیر OpenAI، مایکروسافت، آلفابت، آمازون و متا قلمداد می‌شوند. گزارش فصلی نشان می‌دهد که درآمد کسب‌وکار دیتاسنتری انویدیا نسبت به سال گذشته 427 درصد افزایش یافته است. این کسب‌وکار حدودا 86 درصد کل فروش کمپانی را به خود اختصاص داده است.

جنسن هوانگ؛ مدیرعامل انویدیا

انویدیا شرکتی است که عمدتا با معرفی تراشه‌ها و کارت‌های گرافیکی برای گیمرها جهت اجرای جدیدترین عناوین بازی‌های ویدیویی شناخته شده است. این کمپانی تلاش کرد تا تراشه‌های مخصوص استخراج ارز دیجیتال و اشتراک بازی‌های ابری را به فروش برساند؛ اما نهایتا مسیر جدید فعالیت خود را در دنیای هوش مصنوعی پیدا کرد.

نشریه فوربس اخیرا گزارش داد که جنسن هوانگ؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا هم‌اکنون با دارایی خالص 117 میلیارد دلاری یازدهمین فرد ثروتمند در جهان محسوب می‌شود.

نوشته انویدیا به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.