لپتاپ های اقتصادی مجهز به پردازنده کوالکام اواخر سال 2025 از راه می‌رسند

کوالکام در حال آماده شدن برای عرضه اولین رایانه‌های شخصی مجهز به پردازنده‌های سری اسنپدراگون X می‌باشد. این گجت‌ها نوید عملکرد و کارایی کاملاً متفاوتی را می‌دهند، اما برچسب قیمتی آن‌ها، این محصولات را از دسترس بسیاری از کاربران خارج می‌کند. با این حال، برای کسانی که تمایل به خرید یک لپتاپ اقتصادی با پردازنده ساخت کوالکام را دارند، خبر‌های خوبی وجود دارد.

لپتاپ های اقتصادی دارای پردازنده کوالکام قیمتی بین 600 تا 800 دلار خواهند داشت

بیایید با خبرهای خوب شروع کنیم. مینگ چی کو، تحلیلگر معروف دنیای فناوری، روز گذشته در رسانه مدیوم متنی هیجان انگیز درباره آینده لپتاپ‌های بر پایه آرم نوشت. به گفته کو، کوالکام به شدت به گسترش سری اسنپدراگون X با یک پردازنده «کم هزینه» با نام رمز «Canim» چشم دوخته است. این چیپست جدید بر روی فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و در دل لپتاپ‌هایی با قیمت بین 600 تا 800 دلار قرار خواهد گرفت. این رقم بسیار پایین‌تر از لپتاپ‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون X فعلی است که از 1000 دلار یا بیشتر شروع می‌شوند.

البته این تمام ماجرا نیست! طبق گفته کو، پردازنده Canim برای معرفی در سه ماهه چهارم سال 2025 برنامه ریزی شده است. بنابراین اگر قصد خرید یک لپتاپ خوش قیمت با پردازنده کوالکام را دارید، باید بیش از یک سال منتظر بمانید. البته اگر عجله دارید می‌توانید کمی صبر کنید تا لپتاپ‌های بر پایه آرم فعلی بازار دچار کاهش قیمت شوند تا بتوانید آن‌ها را با قیمت مناسب‌تری بخرید.

Canim با وجود ارزان بودن، همچنان پردازنده بسیار قدرتمندی است!

کو، در گزارش خود به جزئیات پردازنده Canim نیز اشاره کرده است. این تراشه قرار است درست مانند برادران بزرگ‌تر خود از 40 ترافلاپس توان پردازشی هوش مصنوعی برخوردار باشد. این بدان معناست که لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده Canim می‌توانند از ویژگی‌های رایانه‌های Copilot Plus بهره ببرند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باشد.

اکنون سوال اصلی این است که کوالکام چگونه قصد دارد قیمت پردازنده Canim را کاهش دهد؟ در حالی که هنوز جوابی قطعی برای این سوال وجود ندارد، اما به احتمال زیاد این پردازنده تعداد هسته‌های CPU و GPU کمتری نسبت به اسنپدراگون X پلاس خواهد داشت. همچنین ممکن است که لپتاپ‌ها مجهز به Canim در زمینه تعداد پورت‌های ورودی و خروجی، محدودیت‌هایی داشته باشند.

نظر شما درباره برنامه‌های کوالکام برای محصولات آینده‌اش چیست؟

نوشته لپتاپ های اقتصادی مجهز به پردازنده کوالکام اواخر سال 2025 از راه می‌رسند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.