سامسونگ برای تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کند

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور حوزه صنعت مدعی شده که گوشی‌های سری گلکسی S25 سامسونگ احتمالا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. به گفته وی، نرخ بازدهی پایین‌تر تراشه 3 نانومتری اگزینوس 2500 سامسونگ احتمالا موجب می‌شود تا برند کره‌ای برای گوشی‌های خانواده گلکسی S25 خود به‌طور انحصاری از تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده کند.

در سال 2023 نیز سامسونگ از رویه سالیان گذشته خود فاصله گرفت و تمامی مدل‌های سری گلکسی S23 با پردازنده‌های اسنپدراگون در بازارهای جهانی عرضه شدند. با این‌حال در سال گذشته تنها 40 درصد مدل‌های سری گلکسی S24 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بودند و سایر مدل‌ها از تراشه بومی اگزینوس 2400 بهره گرفته و در بازارهای آسیایی از جمله مالزی به فروش رفتند.

سامسونگ علیرغم مواجهه با چالش‌ها کماکان به روند توسعه تراشه اگزینوس 2500 ادامه می‌دهد. این موضوع، فرصت لازم برای بهبود بازدهی تولید را فراهم می‌کند. تراشه اگزینوس 2500 به‌عنوان یک بازیگر بالقوه قدرتمند روانه بازار شده و به‌دنبال قرار دادن محصولات سری اگزینوس سامسونگ در رقابتی است که از تلاش‌های متعهدانه کمپانی در زمینه توسعه تراشه‌های خود حکایت دارد.

همچنین آقای کو پیش‌بینی کرده که سامسونگ به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های خود احتمالا برای تبلت گلکسی تب S10 پلاس (با شماره مدل SM-X828U) از تراشه Dimensity 9300 پلاس ساخت شرکت مدیاتک استفاده خواهد کرد. این دستگاه پیش‌تر در پایگاه داده گیک‌بنچ نیز رویت شده است.

این استراتژی با گزارش‌های پیش‌تر مخابره شده مبنی بر تصمیم سامسونگ برای به‌کارگیری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 مطابقت دارد.

چنین راهبردی با هزینه‌های بالاتر کوالکام برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تعارض است. انتظار می‌رود که این نیمه‌هادی در مقایسه با مدل نسل قبلی خود 25 تا 30 درصد گران‌تر باشد. در نتیجه کوالکام و شرکت تولیدکننده تراشه‌های آن یعنی TSMC از افزایش سفارش‌ها برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره‌مند خواهند شد.

با توجه به برنامه‌ریزی عرضه سری گلکسی S25 در حدود 6 ماه دیگر، چشم‌انداز پیش رو کماکان می‌تواند دستخوش تغییر شود. با این‌حال چشم‌انداز به‌کارگیری انحصاری پردازنده‌های کوالکام برای سری گلکسی S25 تا حد زیادی امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

نوشته سامسونگ برای تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 از تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.