کریگ فدریگی: AI PC موضوع جدیدی نیست و اپل از سال 2020 آن‌ها را عرضه می‌کند

پس از برگزاری رویداد 2024 WWDC، مدیران اپل ازجمله کریگ فدریگی، گرگ جوسویاک و جان جیاناندریا یک سری مصاحبه در مورد iOS 18 ،Apple Intelligence و موارد دیگر انجام دادند. در این میان، کریگ فدریگی، سرپرست بخش نرم‌افزار اپل، با اشاره به روند عرضه AI PC، بیان داشت که اپل از سال 2020 و با معرفی مک بوک M1، اولین موتور عصبی را در یکی از دستگاه‌های خود استفاده کرده است.

دیدگاه کریگ فدریگی در مورد AI PC

در خلال مصاحبه سالانه The Talk Show Live، فدریگی به این موضوع اشاره کرد که اپل همواره همگام با فناوری هوش مصنوعی بوده است. وی اشاره کرد که اپل از سال 2020، مک‌های خود را با موتورهای عصبی عرضه می‌کند. تنها تفاوت این است که اپل، برخلاف برخی از همتایان خود، آن‌ها را به‌عنوان «AI PCs» نام‌گذاری نکرده است.

«این موضوع درحال‌حاضر با AI PC بسیار خنده‌دار است. مثل این است که کسی ایده یک موتور عصبی را امسال کشف کرده باشد.

هیچ‌چیز شبیه آنچه که ما انجام داده‌ایم نیست. واضح است که (موتور عصبی) سال‌ها در گوشی‌ها و اولین مک M1 که در سال 2020 معرفی کردیم و هر مکی که از آن زمان عرضه کرده‌ایم، بوده است. حدس می‌زنم نکته اصلی را از دست دادیم تا نام آن را یک AI PC بگذاریم، زیرا در تمام این مدت محصولات فوق‌العاده‌ای ساخته‌ایم. اما نکته این نیست.»

دیدگاه کریگ فدریگی در مورد AI PCs

دیدگاه کریگ فدریگی در مورد AI PCs

فدریگی و جوسویاک همچنین به این پیشنهاد پاسخ دادند که آیپدها می‌توانند iPadOS و macOS را به‌صورت دوگانه بوت کنند. فدریگی به شوخی گفت: «ما در تلاش برای ایجاد یک رایانه شخصی با ویندوز 8 یا هر چیز دیگری نیستیم.»

«من عاشق آیپدم هستم و احتمالاً به اندازه مک یا شاید بیشتر از آن در انجام امور مختلف خود استفاده می‌کنم. من عاشق مک نیز هستم و نمی‌خواهم آن‌ها به یک دستگاه تبدیل شوند.

وقتی درحال‌حاضر از آیپد پرو خود استفاده می‌کنید، این بهترین تجربه آیپدی است که می‌توانید تصور کنید و این برای بسیاری از افراد ارزش زیادی دارد. منظورم این است که این یک تجربه عالی است. همچنین می‌خواهیم آیپد را به هرچه بهتر شدن تبدیل کنیم. ما در تلاش برای ایجاد یک رایانه شخصی ویندوز 8 یا هر چیز دیگری نیستیم.»

نوشته کریگ فدریگی: AI PC موضوع جدیدی نیست و اپل از سال 2020 آن‌ها را عرضه می‌کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.