ایلان ماسک ممکن است ورود محصولات اپل را به تسلا ممنوع کند

ایلان ماسک، رئیس تسلا، اسپیس ایکس و Neuralink، طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس اشاره کرد که اگر ادغام مدل هوش مصنوعی Open AI در محصولات اپل نهایی شود، استفاده از تمام دستگاه‌های اپل را در شرکت‌هایش ممنوع خواهد کرد. WWDC 2024 که به تازگی برگزار شد، با اخباری درباره رویکرد اپل در رابطه با هوش مصنوعی این شرکت همراه بود. اما گویا ایلان ماسک از همکاری اپل با Open AI اصلا خوشحال نیست و قصد دارد به هر شکلی که شده این نارضایتی را ابراز کند.

ایلان ماسک همکاری اپل و Open AI را یک خطر امنیتی می‌داند

او نه تنها معتقد است که ترکیب سیستم عامل‌هایاپل با OpenAI یک خطر “امنیتی” است، بلکه حتی دستور داده که هر فردی که یکی از محصولات اپل را به شرکت‌های تحت مدیریت ماسک می‌آورد باید دستگاه‌ش هنگام ورود چک شود.

اپل در رابطه با ویژگی‌های تحت عنوان «هوش اپل» خود تاکید می‌کنند که در حالی که ترکیب ChatGPT با سیستم‌عامل‌های تبلت، گوشی‌های هوشمند و لپتاپ به کاربران در انجام کارهای روزانه مانند تولید محتوا و تصویر کمک می‌کند، آدرس‌های IP کاربران «مخفی» می‌شود و OpenAI هیچ کدام از درخواست‌های کاربران را ذخیره نمی‌کند.

با این حال، اپل اضافه کرد که اگر یکی از کاربران اپل تصمیم بگیرد حساب خود را به OpenAI و ChatGPT متصل کند، سیاست‌های استفاده از داده ChatGPT اعمال خواهد شد. اپل همچنین عنوان کرد که ویژگی‌های پیچیده‌تر «Apple Intelligence» یا به اختصار A.I. که بار محاسباتی سنگین‌تری دارند باید برای پردازش به سرور‌های این شرکت ارسال شوند. اما برای ایجاد اطمینان از حفظ حریم خصوصی کاربران، اپل به کارشناسان و برنامه نویسان مستقل اجازه می‌دهد که کدهای این شرکت برای سرور‌هایش را مشاهده و بررسی کنند.

نظرات اولیه ماسک در مورد A.I. کاملاً صریح بودند و او معتقد است که ادغام سرویس‌های Open AI در محصولات اپل باعث ایجاد «یک نقص امنیتی غیر قابل قبول» می‌شود. از نظر ایلان ماسک این مسئله به قدری جدی است که او در نظر دارد تا ورود محصولات اپل را به شرکت‌های تحت مدیریت خود از جمله تسلا، اسپیس ایکس، Neuralink و …. را ممنوع کند. بازدید کنندگان نیز اگر از محصولات کوپرتینویی‌ها استفاده می‌کنند باید گوشی‌هایشان را هنگام ورود، بررسی شود و سپس در یک قفس فارادی ذخیره شود.

مالک تسلا محصولات اپل را جاسوس افزار می‌داند!

موج بعدی نظرات ایلان ماسک تقریباً یک ساعت پس از پست تیم کوک در ایکس منتشر شد. کوک در پست خود به جزئیات A.I. اشاره کرد و ماسک در پاسخ به او محصولات اپل را «جاسوس افزار‌هایی ترسناک» تلقی کرد.

در ادامه نظرات تند مالک تسلا درباره اپل، او از اطمینان این شرکت به Open AI در رابطه با حفظ حریم خصوصی کاربران انتقاد کرد و گفت:

این حرف که اپل نمی‌تواند هوش مصنوعی خود را توسعه بدهد اما می‌تواند از داده‌های شما در برابر Open AI محافظت کند کاملاً پوچ است.

اپل هیچ ایده‌ای ندارد که پس از اینکه اطلاعات شما را در اختیار Open AI گذاشت چه اتفاقی قرار است بیوفتد.

البته ماسک تنها منتقد اپل و Open AI نیست، نهاد‌های دیگری مانند اتحادیه اروپا نیز چنین نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند. یکی از نگرانی‌های کلیدی در میان برخی از شرکت‌های آلمانی مورد بررسی توسط «مدرسه بین‌المللی مدیریت (ISM)» این بود که آن‌ها به پروتوکل‌های A.I. هنگام کار با داده‌های حساس اعتماد ندارند. در حالی که مقامات حفاظت از داده‌های ایتالیا در ژانویه هشدار داند که ChatGPT برخلاف قوانین حفاظت از داده‌ عمل می‌کند.

سیاست حفظ حریم خصوصی OpenAI اشاره می‌کند که اطلاعات شخصی کاربران ممکن است در سناریوهای مختلف با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود. همچنین خاطرنشان می‌کند که شرکت ممکن است “اطلاعات شخصی را جمع آوری کند یا از بین ببرد.”

نظر شما درباره مواضع ایلان ماسک چیست؟ آیا نظرات او موافقید؟

نوشته ایلان ماسک ممکن است ورود محصولات اپل را به تسلا ممنوع کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.