سری گلکسی S24 سامسونگ احتمالا 7 به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد!

گوگل در اکتبر سال 2023 اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند پیکسلی این شرکت از آپدیت‌های اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مدت 7 سال بهره‌مند خواهند شد. انتشار این خبر، همگان را شگفت‌زده کرد. چنین تعهدی نسبت به انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری در بازار گوشی‌های هوشمند بی‌سابقه بود. در این میان حتی شرکت اپل نیز تنها 5 به‌روزرسانی اصلی iOS را برای آیفون‌ها و آیپدهای خود منتشر می‌کند.

در حال حاضر شرکت سامسونگ دستگاه‌های پرچمدار و مدل‌های منتخب میان‌رده و اقتصادی خود را با وعده عرضه 4 به‌روزرسانی عمده اندروید روانه بازار می‌کند. پیش از این طرفداران امیدوار بودند که برند کره‌ای راه گوگل را دنبال نموده و در واکنش به تصمیم غول جستجوگر، سیاست به‌روزرسانی دستگاه‌های خود را مورد بازبینی قرار دهد.

اگرچه سامسونگ در حاشیه برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود و ضمن مصاحبه با وبسایت SamMobile به احتمال تحقق چنین سناریویی اشاره کرد؛ اما این تغییر هیچ‌گاه به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفت. اما وضعیت کنونی با عرضه سری گلکسی S24 می‌تواند دستخوش تغییر شود. به گفته وبسایت Android Headlines پرچمدار آینده سامسونگ برای مدت 7 سال به‌روزرسانی خواهد شد.

این نشریه تائید نکرده که آیا سیاست به‌روزرسانی 7 ساله صرفا در رابطه با آپدیت‌های امنیتی اعمال خواهد شد یا خیر. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که این رویکرد، سیستم‌عامل اندروید، رابط کاربری One UI و به‌روزرسانی امکانات مختلف را نیز شامل شود.

همچنین جالب خواهد بود که ببینیم آیا سامسونگ آپدیت‌های 7 ساله را به دستگاه‌های موجود مانند سری گلکسی S23 و گلکسی زد فولد 5 نیز تعمیم خواهد داد یا خیر.

هنگامی‌که سامسونگ سیاست دیرینه خود مبنی بر عرضه 2 به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل را به 3 و سپس 4 آپدیت عمده ارتقاء داد؛ این تحول شامل حال دستگاه‌های جدید و قدیمی کمپانی شد. اما با توجه به میزان جدیت تعهد 7 ساله نسبت به ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری، سامسونگ احتمالا از انجام آن صرفنظر خواهد کرد.

همه چیز طی چند روز آینده روشن خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رویداد آینده Galaxy Unpacked برای معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 در روز 17 ژانویه (27 دی ماه) برگزار خواهد شد.

نوشته سری گلکسی S24 سامسونگ احتمالا 7 به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.