ایلان ماسک از همکاری شرکت‌های اپل و OpenAI انتقاد کرد

اظهارات اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2024 موجب شد تا روابط میان ایلان ماسک و کمپانی OpenAI بیش از پیش تیره شود. اپل از همکاری خود با OpenAI در آینده خبر داد و اعلام کرد که در صدد ادغام فناوری ChatGPT با دستیار سیری است.

اعلام این خبر، خشم ایلان ماسک را برانگیخت. وی با انتشار مجموعه‌ای از پست‌ها در شبکه اجتماعی X شرکت اپل را به فروش اطلاعات کاربران متهم کرد. ظاهرا اختلاف عمومی میان سم آلتمن و ایلان ماسک روبه افزایش است.

ایلان ماسک با ابراز تردید در این زمینه اعلام کرد: “اپل برای ایجاد هوش مصنوعی اختصاصی خود به اندازه کافی نوآوری ندارد. با این‌حال آیا این شرکت تصور می‌کند که از طریق همکاری با OpenAI می‌تواند حفاظت از حریم خصوصی کاربران را تضمین نماید؟ این موضوع کاملا مضحک است! هنگامی‌که داده‌های شما به دست OpenAI برسند؛ اپل کنترل آنها را از دست می‌دهد. آنها اساسا شما را می‌فروشند.”

در ادامه وی با تشدید انتقادات خود، اپل را به اعمال ممنوعیت‌های احتمالی تهدید کرد و گفت: “چنان‌چه اپل فناوری OpenAI را در سطح سیستم‌عامل ادغام نماید؛ در این‌صورت استفاده از دستگاه‌های اپلی در شرکت‌های من ممنوع اعلام خواهد شد. این اقدام نقض جدیدی امنیت قلمداد می‌شود. بازدیدکنندگان بایستی دستگاه‌های اپلی خود را در ورودی تحویل داده و در قفس فارادی نگهداری کنند.”

قفس فارادی یک محفظه فلزی است که سیگنال‌های الکترومغناطیسی را مسدود می‌کند. این جدال عمومی، تنش مداوم میان ایلان ماسک و OpenAI را بیش از پیش برجسته می‌کند. با ورود اپل به این معادله، خطوط نبرد برای توسعه هوش مصنوعی و امنیت داده‌های کاربران پیچیده‌تر می‌شوند.

نوشته ایلان ماسک از همکاری شرکت‌های اپل و OpenAI انتقاد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.