بررسی ایردراپ سیمپل کوین: میکسی از تمام بازی‌های تلگرامی!

درسته که این روزها همه حواس‌ها بیشتر سمت همستر کامبت و حتی تپ سواپ رفته اما برخی از بازی‌های جدیدتر هم وارد شدن که با توجه به کامیونیتی کوچک‌تر، قاعدتا در صورت اقبال عمومی و پس از اون لیست شدن، شانس بهتری برای درآمدزایی دارند.

پیش از این براتون دو تا بازی نسبتا خوب دیگه یعنی بلوم و همچنین CEX رو بررسی کردم که هر دو تا دارای پشتوانه مناسبی بودند و این بار هم به سراغ یک بازی دیگه اومدم که متعلق به صرافی سیمپل به معنی ساده هست و قراره با یک ایردراپ تلگرامی، اونم احتمالا توکن‌های مخصوص به خودش رو عرضه کنه!

از اونجایی هم که هنوز این بازی خیلی وایرال نشده، پس در صورت رسیدن به موفقیت، این شانس رو دارید که با ورود بهش، توکن‌های بیشتری بدست بیارید.

ابتدا سه تا نکته رو درباره این پروژه بهتون بگم که بیشتر با بازی سیمپل کوین آشنا بشید.

۱- سیمپل برای یک صرافیه!

سیمپل اسم یک صرافی هست که زیاد هم قدمت نداره و البته در مدل OTC فعالیت می‌کنه، یعنی در اون مثل صرافی‌هایی چون بایننس، کاربرها با همدیگه در مارکت‌های بسیار متنوع معامله نمی‌کنند بلکه طرف حساب شما، اکثرا خود صرافی برای خرید و فروشه! البته خدمات دیگه‌ای هم داره، مثلا می‌تونید کوین‌ها رو در اونجا استیک کنید و سود بگیرید، یا تبدیل به پول نقد کرده و حتی از کارتش برای خرید کردن بهره بگیرید که خب طبیعتا اکثریت این خدمات برای ایرانی‌های عزیز قابل استفاده نیست،‌ مگر اینکه در خارج کشور زندگی کنند!

۲- احراز هویت داره اما…

برای شروع کار در سیمپل، برخلاف صرافی CEX که بازیش رو هم بررسی کرده بودم، نیاز به احراز هویت نیست و پس از ثبت ایمیل خودتون، می‌شه یک کشور دیگه غیر از ایران رو انتخاب کرد و وارد برنامه شد. در این بخش حتی واریز کوینی هم فعاله اما ظاهرا برای برداشت کردن و موارد مهم‌تر، باز این عنوان KYC مثل پتکی پیش چشمان‌تان قرار خواهد گرفت که خب همین امر، کار کردن با اون رو ریسکی می‌کنه!

۳- چندان مشهور نیست!

صرافی سیمپل چندان مشهور نیست و حتی در لیست اکسچنج‌های داخل کوین مارکت کپ هم قرار نداره! اما خب در دنیایی که بازی‌هایی مثل تپ سواپ و همستر کامبت بدون هیچ بک گراند مشخصی میان و میلیون میلیون یوزر می‌گیرند و رکورد شکنی می‌کنند، پس داشتن یک سابقه در حد همین صرافی که دارای آدرس و تلفن با بخش ساپورت مشخص هست، خودش یه مزیت به حساب میاد!

حالا که این سه تا نکته رو گفتم، اول بیاین یه نگاه کوتاه به بازی هم بکنیم، جایی که سیمپل یک میکس جالب از نات کوین، همستر کمبت و بلوم رو پیش روی شما می‌گذاره تا به واسطه دیرتر اومدن، باتجربه‌تر بیاد!

بازی دارای همون بیس تپ کردن هست، بخشی که تقریبا جزو اصلی تمام بازی‌های تلگرامی شده و این رو از نات‌کوین به ارث بردن! برای این کار هم باید بر روی یک سکه طلایی که به شما لبخند می‌زنه، دایما ضربه بزنید. در بخش بوست، شما دارای یک سری کارت مثل همستر کامبت هستید که از طریق سکه‌ها، می‌تونید لول اونا رو بالا ببرید و از این طریق پرافیت کسب کنید! در قسمت دعوت از دوستان مانند بازی بلوم، هم از دوستان سطح اول و هم کمی از فرندهای سطح دوم، به شما سکه می‌رسه و همچنین شکل فارمینگ اتوماتیکش، شباهت خیلی زیادی به اون بازی داره!

پس در مرحله نخست یعنی بازی، سیمپل با یک گلچین هوشمندانه از چند عنوان موفق، تلاش کرده تا بازیکن‌ها رو حسابی به این گیم علاقه‌مند نگه داره و از اونجایی هم که اکثر افراد به این شکل از بازی کردن‌ها عادت کردند، پس خیلی سریع با محیط و شرایطش خو گرفته و شروع به انجامش می‌کنند.

بازی سیمپل کوین در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه فعالیتش رو شروع کرد و مثل بسیاری از پروژه‌های دیگه تلگرامی، تونسته رشد خوبی رو تجربه کنه، به‌طوری‌که کانال تلگرام اون در حال حاضر حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر عضو داشته و اعضای پیج توییترش هم ۴۳۵ هزار نفر هستند.

البته از نظر قدرت کامیونتی مطمئنا به پای ترندهای این روزها نمی‌رسه اما از اونجایی که عمر کمتری داره و سرعت رشدش هم به نظر خوبه، پس قادره با یک مدیریت مناسب، پروژه رو رشد بده و قاعدتا برای ورود کاربرا هم زمان بهتری محسوب می‌شه!

سیمپل شعار خودش رو بر ساده کردن امور پیچیده مالی گذاشته و در لینکدین نوشته اینجا مکانی‌ست برای ملاقات پول نقد و ارز دیجیتال! اهداف اصلیش هم دقیقا همینه و یه جورایی درگاهی برای تبدیل این دو تا به همدیگه هست، سودش رو هم از این مدل تبدیل‌ها بدست میاره که خب یه چیز مرسوم در دنیای اقتصاد به حساب میاد.

اگر یه نگاهی به آمار بازدیدهای سایتش هم بکنیم، متوجه می‌شیم در ماه گذشته میلادی یعنی می، یک رشد ۱۰ برابری در بازدیدها براش اتفاق افتاده که این عدد برای نصب اپلیکیشن و عضو گیریش هم به طور قطع صورت گرفته و همگی این‌ها به لطف همین مینی اپ تلگرامی اتفاق افتاده! مطمئنا این عدد رشد، برای ماه جاری بیشتر هم شده و روند خیلی مثبتی رو داره تجربه می‌کنه.

در واقع سیمپل، با یک حرکت ساده اما هوشمندانه مارکتینگی، داره خودش رو از یک بیزینس کوچیک که دفتر مرکزیش هم در پایتخت کشور اروپایی لیتوانی هست، به یک کمپانی بزرگ تبدیل می‌کنه، اون‌هم با کمترین هزینه ممکنه و تنها به لطف سوار شدن به موقع بر روی شعله‌های آتشی که نات کوین، سوختش رو فراهم کرد و تپ سواپ و همستر کامبت، حرارتش رو افزایش دادن و خلاصه در این آتیش، الان هر چیزی، از شیشلیک گرفته تا حتی گوشت یک قورباغه، به خوبی می‌پزن و اونا رو می‌شه به‌راحتی به جمعیت گسترده و گرسنه‌ای که کنارش وایسادن، تقدیم کرد! فقط این خود افراد هستن که باید دقت کنند تا کباب رو برای خوردن انتخاب کنند!

حالا آیا این پروژه خندان سیمپل، برای ما کبابه یا حبابه؟

سه دلیل وجود داره که می‌تونه سیمپل رو تبدیل به کباب کنه!

پشتوانه بهتری نسبت به اکثر بازی‌ها داره!

اگر نگیم نسبت به همه بازی‌ها، اما همین وجود یک صرافی، خودش یک پشتوانه نسبتا خوب و قابل قبول برای یک بازی تلگرامی محسوب می‌شه و بدین خاطر، شانس موفقیتش رو برای بازیکن‌هاش بالاتر می‌بره.

بازیش جذابه!

میکس کردن چند عنوان جذاب تلگرامی، خودش یکی دیگه از برگ‌های برنده بازیه که حداقل در مرحله فعلی، سرعت بالایی هم داره و برای همین بازیکن‌ها از حضور در اون، می‌تونن لذت هم ببرند!

سرعت رشد کامیونیتیش بالاست!

درسته هنوز به پای بازی‌های مطرح نمی‌رسه اما با توجه به مدت زمان نسبتا کمی که از حضورش می‌گذره، تونسته روند رو به رشد و خوبی رو طی کنه و به نظر می‌رسه با حفظ همین شتاب، روزهای بهتری هم در انتظارش باشه.

حالا که سه دلیل برای کباب بودن بازی گفتم، بذارید سه نکته هم درباره حباب بودنش بگم!

تب این بازی‌ها اگر بخوابه، زود می‌ترکه!

تقریبا در بین این بازی‌های تلگرامی، نات کوینه که فقط لیست شده و حالا نوبت به بازی‌های بعدی که برسه، اگر نتونن موفقیت‌های نات کوین رو تکرار کنند، به سرعت تب این مدل از بازی‌ها می‌خوابه و قاعدتا سرد شدن حرارت آتیش، خیلی سریع کباب رو می‌تونه تبدیل به حباب کنه!

احراز هویت یک حباب بزرگ برای ایرانی‌ها!

اگر فرض رو بر این بگیریم که همه چیز خیلی خوب پیش بره، سیمپل هم لیست بشه، باز اون بخش ریسکی کار که احراز هویت هست، باقی می‌مونه! البته مشخص نیست که سازنده چه سیاستی رو در این ارتباط بخواد در پیش بگیره و در این قسمت می‌شه از پروژه‌های مشابه که جلوترن مثل بازی CEX هم استفاده کرد که الگوی خوبی برای آینده سیمپل کوین می‌تونه باشه!

دیتای دقیقی از آینده بازی وجود نداره!

درسته که این بازی متعلق به یک صرافی هست، اما هنوز مشخص نشده که اصلا هدف از اون دقیقا چیه و چطوری ایردراپ و توکن‌هاش توزیع خواهند شد! اگر هم آخر سر صرافی بیاد بگه مثلا این امتیازات رو من تبدیل به تخفیف در خدماتم می‌کنم، دیگه همون حباب درجا می‌ترکه و فقط ذرات معلقش در هوا، احتمالا چشم همگی‌مون رو می‌سوزونه!

حالا با توجه به این موارد گفته شده، باید این سوال رو از خودمون بپرسیم، ارزش داره که بازیش کنیم یا نه؟

اگر شما بدنبال یک ایردراپ و بازی نسبتا جدید می‌گردید، خب سیمپل کوین می‌تونه انتخاب معقول‌تری باشه، اما اگر انقدر وقت‌تون با انجام سایر بازی‌ها پر هست و شک دارید که یکی دیگه رو به این جمع خیلی بزرگ از ایردراپ‌های قبلی که هنوزم مشخص نیست چه اتفاقی برای اکثرشون قراره بیفته، اضافه کنید، خب بهتره با تامل بیشتری واردش بشید!

در هر صورت این بوی کبابی که نات کوین به راه انداخت، خیلی‌ها رو سمت آتیشی کشونده که تلگرام برپا کرده و امیدوارم همگی بتونید با شکمی سیر، از گرماش هم لذت ببرید!

نوشته بررسی ایردراپ سیمپل کوین: میکسی از تمام بازی‌های تلگرامی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.