سیستم‌عامل iOS 18 از قابلیت محدودسازی گزینشی شارژ باتری آیفون پشتیبانی می‌کند

روز گذشته شرکت اپل ضمن برگزاری کنفرانس WWDC 2024 از به‌روزرسانی iOS 18 رسما رونمایی کرد. غول آمریکایی در کنار معرفی iOS 18 اولین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل را نیز منتشر کرد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در آپدیت جدید، ارائه گزینه‌های بیش‌تر برای محدودیت میزان شارژ باتری آیفون 15 و آیفون 15 پرو است. بدین‌ترتیب کاربران به منظور افزایش طول عمر باتری آیفون خود علاوه بر محدودیت 80 درصدی پیشین می‌توانند از یک نوار کنترلی لغزنده استفاده کرده و از بین گزینه‌های 85، 90 و 95 درصدی یکی را انتخاب کنند. پیش از این آیفون 14 پرو و تمامی مدل‌های قبل از آن صرفا از محدودیت 80 درصدی شارژ باتری پشتیبانی می‌کردند.

شایان به ذکر است که این ویژگی گسترش یافته هم‌اکنون به‌طور انحصاری برای سری آیفون 15 و آیفون 15 پرو قابل دسترس است. همچنین روز گذشته اپل به‌روزرسانی بتا پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان با شماره ورژن داخلی 22A5282m را برای کاربران آیفون منتشر کرد.

نسخه بتا عمومی iOS 18 احتمالا در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نسخه نهایی سیستم‌عامل iOS 18 نیز در فصل پاییز امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نوشته سیستم‌عامل iOS 18 از قابلیت محدودسازی گزینشی شارژ باتری آیفون پشتیبانی می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.