سیستم‌عامل iPadOS 18 با قابلیت‌های شخصی‌سازی جدید معرفی شد

پس از گذشت مدت 14 سال بالاخره شرکت اپل از اپلیکیشن بومی ماشین‌حساب برای تبلت‌های آیپد خود رونمایی کرد. در صورت استفاده کاربر از اپل پنسیل، این برنامه حتی قادر به اجرای یادداشت‌های ریاضی خواهد بود. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا معادلات پیچیده را وارد نموده و راه‌حل‌های مربوطه را به‌صورت آنی دریافت نمایند.

اپلیکیشن ماشین‌حساب حتی از متغیرها نیز پشتیبانی نموده و هنگام تغییر ورودی‌ها، نتایج را به‌روزرسانی می‌کند. بعلاوه از تمامی ویژگی‌های Math Notes در اپلیکیشن Notes نیز پشتیبانی می‌شود.

قابلیت SmartScript به اپلیکیشن Notes افزوده شده است. این مشخصه با استفاده از تکنیک یادگیری ماشینی، دستخط کاربر را اصلاح نموده و در عین‌حال سبک دست‌نویسی را خواناتر می‌کند.

اپل نوار زبانه‌ای شناور جدیدی را ارائه کرده است. این نوار به‌عنوان میان‌بر در قسمت بالایی برنامه‌ها قرار گرفته و به سایدبار نیز تبدیل می‌شود. این نوار به‌عنوان API برای توسعه‌دهندگان قابل دسترس بوده و امکان ناوبری آسان‌تر و جستجوی اسناد را به منوهای متنی داخل برنامه‌ها اضافه می‌کند.

اپلیکیشن ماشین‌حساب در iPadOS 18

گزینه‌های مربوط به شخصی‌سازی برنامه‌ها و هوم اسکرین و اپلیکیشن به‌روزرسانی شده Photos در iOS 18 نیز به سیستم‌عامل iPadOS 18 اضافه شده‌اند. همچنین آیپدهای مجهز به تراشه M1 و نسخه‌های جدیدتر آن نیز از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence پشتیبانی خواهند کرد.

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل شامل اولویت‌بندی اعلان‌ها، امکان خلاصه‌سازی اطلاعات، ایجاد تصویر و دستیار سیری به‌روزرسانی شده هستند. نسخه بتا توسعه‌دهندگان iPadOS 18 از روز گذشته منتشر شده و ورژن بتای عمومی نیز طی ماه آینده ارائه خواهد شد. ورژن نهایی این سیستم‌عامل نیز در فصل پاییز امسال عرضه می‌شود.

نوشته سیستم‌عامل iPadOS 18 با قابلیت‌های شخصی‌سازی جدید معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.