به‌روزرسانی iOS 18 برای کدام‌یک از دستگاه‌های اپل منتشر خواهد شد؟

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها شرکت اپل تا چند ساعت دیگر و در جریان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود از سیستم‌عامل‌های جدید iOS 18 و iPadOS 18 رونمایی خواهد کرد. این رویداد با محوریت معرفی قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

اکنون بسیاری از کاربران آیفون و آیپد مایل هستند تا بدانند که به‌روزرسانی‌های فوق برای دستگاه‌های آیفون‌ و آیپد آنها عرضه خواهد شد یا خیر. به گفته یک منبع با سابقه اثبات شده، اپل هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون را از فهرست مدل‌های دریافت‌کننده iOS 18 حذف نخواهد کرد. بنابراین این به‌روزرسانی اساسا برای تمامی مدل‌های دریافت‌کننده iOS 17 منتشر خواهد شد.

این موضوع بدان معناست که آپدیت iOS 18 برای گوشی‌های آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون XR و مدل‌های جدیدتر از آنها و همچنین دومین و سومین نسل آیفون SE منتشر خواهد شد.

در بخش آیپد، وضعیت تا این اندازه خوشایند نیست؛ چرا که 3 تبلت از فهرست مدل‌های واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی iPadOS 18 کنار گذاشته می‌شوند. این مدل‌ها شامل آیپد پرو 10.5 اینچی نسل اول، دومین نسل آیپد پرو 12.9 اینچی و همچنین آیپد نسل ششم هستند.

بنابراین iPadOS 18 به‌عنوان یک به‌روزرسانی برای آیپد پروهای سال 2018 به بعد و تبلت‌های آیپد ایر، آیپد مینی و مدل‌های معمولی آیپد از سال 2019 به بعد منتشر خواهد شد. نکته دیگری که بایستی به آن اشاره کرد این است که مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی موسوم به Apple Intelligence تنها روی آیپدهایی که از تراشه‌های سری M اپل استفاده می‌کنند؛ قابل دسترس خواهند بود.

گوشی آیفون XS مکس کماکان از iOS 18 پشتیبانی خواهد کرد.

نوشته به‌روزرسانی iOS 18 برای کدام‌یک از دستگاه‌های اپل منتشر خواهد شد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.