قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 با نام Apple Intelligence عرضه خواهند شد

مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ در گزارش روز گذشته خود به جزئیات جدیدی درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی در سیستم‌عامل iOS 18 اشاره نموده است. این ویژگی‌ها ضمن برگزاری رویداد WWDC 2024 در روز دوشنبه پیش رو معرفی خواهند شد.

غول فناوری آمریکایی تمامی این ویژگی‌ها را زیر یک چتر واحد با نام Apple Intelligence قرار می‌دهد. این عبارت بیانگر نوعی استفاده هوشمندانه از مخفف هوش مصنوعی است. اپل با ارائه این قابلیت‌ها عمدتا بر مقوله بهره‌وری و کمک به کارهای روزمره تمرکز خواهد کرد. بنابراین هوش مصنوعی در بسیاری از برنامه‌های سیستمی اپل گنجانده خواهد شد.

به‌عنوان مثال هوش مصنوعی قادر به ایجاد خلاصه‌ای از صفحات وب در مرورگر سافاری یا ارائه پاسخ‌های غنی در اپلیکیشن‌های Messages و Mail خواهد بود. اپلیکیشن Mail به منظور مرتب‌سازی ایمیل‌ها از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده و inbox کاربران را بسیار مرتب‌تر می‌کند. همچنین برنامه Messages خلاصه‌هایی را برای اعلان‌ها ارائه خواهد داد.

اپلیکیشن Photo از برخی ابزارهای ویرایشی پیشرفته میزبانی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به نسخه اپلی ابزار Smart Eraser در اپلیکیشن گوگل فوتوز اشاره کرد. همچنین به منظور کامپایل کد نیز پیشرفت‌های چشمگیری در سیری و Xcode اعمال خواهد شد؛ اما این ویژگی‌ها احتمالا در سال آینده میلادی به‌صورت عمومی عرضه خواهند شد.

با این‌حال اپل نسبت به جنبه‌های سرگرم‌کننده نیز بی‌تفاوت نخواهد بود. هوش مصنوعی مولد بسته به نوشتار کاربران، ایموجی‌هایی را به‌صورت لحظه‌ای تولید می‌کند. در ادامه کاربران می‌توانند از ایموجی‌هایی فراتر از فهرست ایموجی‌های کنسرسیوم یونیکد استفاده کنند.

بر اساس گزارش‌ها اپل برای برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی به توانمندی‌های بومی دستگاه تکیه نموده و برای برخی دیگر از محاسبات ابری بهره خواهد برد. از سوی دیگر مارک گورمن، خبر همکاری اپل با OpenAI در زمینه برخی قابلیت‌های هوشمند iOS 18 را مورد تائید قرار می‌دهد.

با این‌حال رایانش ابری می‌تواند به‌معنای نقض حریم خصوصی کاربران باشد. به همین دلیل اپل با روش‌های مختلف به حل این مشکل می‌پردازد. غول کوپرتینویی برای پردازش داده‌ها از طراحی محاسباتی محرمانه بهره خواهد برد. در این‌حالت پروفایل‌های کاربری بر اساس داده‌های مشتریان ایجاد نشده و کاربران از نحوه به‌کارگیری داده‌ها مطلع خواهند شد.

نوشته قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 با نام Apple Intelligence عرضه خواهند شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.