چگونه حساب دیگری در گوگل اکانت ایجاد کنیم؟ + 8 ترفند جدید

هنگامی که برای اولین بار می‌خواهید گوشی اندرویدی خود را راه‌اندازی کنید، باید در گوگل اکانت یک حساب ایجاد کنید. چرا که باید برای انجام بسیاری از کارهای اولیه در گوشی اندرویدی حساب گوگل داشته باشید.

اما پس از گذشت مدتی، احتمالا بخواهید اکانت دیگری در گوگل اکانت ایجاد کنید. اما این کار چگونه انجام می‌شود و اگر در هنگام ایجاد اکانت دوم با مشکل روبرو شدیم، چه کنیم؟ حل این مشکل آسان است و تنها کافی است با ترفندهای این مقاله نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

به راحتی می‌توانید با تغییر شبکه اینترنت در گوگل اکانت خود، اکانت دومی را در گوشی اندرویدی خود ایجاد کنید. البته راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که ما در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

پس اگر یک گوشی اندرویدی در اختیار دارید و قصد دارید در گوگل اکانت، حساب دوم ایجاد کنید ولی در هنگام انجام این کار، با مشکل روبرو شده‌اید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. چون ما ترفندهای بسیار کاربردی را برای رفع آن ارائه کرده‌ایم، پس بیایید در ادامه به بررسی این راهکارها برویم.

بررسی مجدد اطلاعات داده شده

هنگامی که در حین ایجاد اکانت دوم در گوگل اکانت با مشکل روبرو شدید، بهتر است که یک بار درست بودن اطلاعات داده شده را بررسی کنید. برای مثال وجود یک اشتباه تایپی در آدرس ایمیل یا یک اسپیس اضافه می‌‌تواند موجب ایجاد اختلالاتی در هنگام ورود به این بخش و درست کردن اکانت دوم گوگل اکانت شود!

در این وقت‌ها باید آدرس ایمیل خود را بردارید و دوباره آن را اضافه کنید. سپس پسورد خود را نیز بررسی کرده و مجددا آن را بنویسید. احتمالا اکنون مشکلتان حل شود و بتوانید به آسانی اکانت دوم گوگل اکانت خود را بسازید.

بررسی وضعیت اینترنت

قبل از اینکه به سراغ امتحان کردن دیگر راهکارها بروید، بهتر است که وضعیت اینترنت خود را چک کنید. چرا که مشکلات شبکه و اینترنت تا حد زیادی در ورود به گوگل اکانت و ایجاد حساب دوم تاثیرگذار است.

اگر اینترنت شما ضعیف باشد، احتمالا در هنگام ورود به اکانت خود با پیام There was a problem communicating with Google servers روبرو خواهید شد. پس یک بار به سرعت از سرعت اینترنت خود در گوشی یا کامپیوتر تست بگیرید، سپس مطمئن شوید که اتصال به درستی کار می‌کند!

در نهایت، امتحان کنید و ببینید که در هنگام ایجاد اکانت دوم خود در گوگل اکانت با مشکل روبرو می‌شوید یا خیر.

ریستارت کردن گوشی اندرویدی

ریستارت کردن گوشی به شما کمک می‌کند تا تمام برنامه‌ها و خدمات مربوط به گوشی با شروعی دوباره روبرو شوند، پس بدون شک هر گونه باگ ریزی که در هر بخش وجود داشته باشد، به راحتی حل خواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا گوشی اندرویدی با پین درست باز نمی‌شود؟ + معرفی چند ترفند

مشکلات گوگل اکانت موجب می‌شوند که در هنگام اضافه کردن اکانت جدید با مشکل روبرو شوید. یک ریستارت ساده بدون شک می‌‌تواند این مسئله را رفع کند.

برای انجام این کار، روی دکمه پاور ضربه بزنید و نگه داشته باشید. سپس در منوی ظاهر شده روی ریستارت کلیک کنید. پس از آن، کمی صبر کنید تا دستگاه راه‌اندازی شود. در نهایت بررسی کنید که مشکل ایجاد اکانت دوم در گوگل اکانت حل شده است یا خیر.

فعال کردن تاریخ و زمان خودکار

مشکلاتی که در هنگام ورود به اکانت دوم در گوگل اکانت ایجاد می‌شوند، ممکن است ریشه در تاریخ و زمان نادرست گوشی داشته باشد. یکی از دلایل این امر این است که گوگل از زمان دستگاه استفاده می‌کند تا در هنگام ایجاد اکانت جدید، هویت و اطلاعات شما را بررسی کند.

اگر زمان و تاریخ دستگاه اندرویدی شما به درستی تنظیم نشده باشد، زمان‌ و تاریخ در گوگل اکانت ناسازگار خواهد بود، در نتیجه در هنگام ورود به گوگل اکانت با پیام Couldn’t sign in روبرو خواهید شد.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بهتر است که در ابتدا زمان و تاریخ خودکار را در دستگاه راه‌اندازی کنید، برای انجام آن از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: در گوشی اندرویدی خود وارد برنامه تنظیمات شوید. سپس روی General management بزنید‌.

مرحله 2: روی Date and time بزنید و دکمه کنار Automatic date and time را فعال کنید.

ریست کردن Google Play Services

خدمات گوگل پلی برنامه‌ها، گوگل سرویس و اندروید را به هم متصل می‌کند. اگر در Google Play Services مشکلی وجود داشته باشد، بدون شک در هنگام ایجاد کردن اکانت دوم در گوگل اکانت گوشی اندرویدی خود با مشکل روبرو می‌شوید. در ادامه در چندین مرحله به شما یاد می‌دهیم که چگونه این برنامه را ریست کنید:

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و وارد Apps شوید‌.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی Google Play Services بزنید. سپس، Storage را انتخاب کنید.

مرحله 3: در پایین روی Manage Storage بزنید و Clear All Data را انتخاب کنید.

وجود مشکلات مختلف در گوگل اکانت

اگر در گوگل اکانت شما مشکلاتی وجود داشته باشد، گوگل به شما اجازه نخواهد داد که اکانت جدیدی را اضافه کنید. برای مثال، اگر حساب هک شده باشد، ساسپند یا به حالت تعلیق در آمده باشد، نمی‌توانید به همین راحتی‌ها وارد اکانت جدید خود شوید.

برای حل این مشکل، سعی کنید که در ابتدا با یک دستگاه دیگر یا کامپیوتر وارد اکانت گوگل خود شوید. این کار مشخص می‌کند که آیا این مشکل بخاطر گوگل اکانت شما ایجاد شده یا اینکه مشکل از جای دیگری است.

اگر همچنان نمی‌توانید وارد گوگل اکانت خود در گوشی اندرویدی شوید، به روش‌های پایین نیز توجه کنید، چرا که احتمالا با بکارگیری آنها، مشکل حل شود.

نصب کردن آپدیت‌های اندروید

وجود باگ‌ها و اشکالات مختلف در اندروید ممکن است موجب بروز برخی از مشکلات شود‌. خوشبختانه، گوگل و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همیشه سعی می‌کنند که در اسرع وقت آپدیت‌های جدید را در دستگاه‌های خود عرضه کنند.

با آپدیت کردن دستگاه بسیاری از مشکلات مختلف سخت‌افزاری ‌و ‌نرم‌افزاری حل خواهد شد. پس برای نصب کردن آپدیت‌های جدید گوشی از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.

مرحله 2: به پایین اسکرول کنید و روی Software update بزنید. سپس Download and install را انتخاب کنید.

پس از نصب آپدیت‌های جدید در گوشی، بررسی کنید که مشکل ایجاد اکانت دوم در گوگل اکانت حل شده باشد.

ریست کردن تمام تنظیمات برنامه (گوشی‌های سامسونگ)

اگر هنوز نمی‌توانید در گوگل اکانت خود وارد اکانت جدید شوید، این روش به شما کمک خواهد کرد تا بالاخره پس از گذر از این مراحل وارد حساب دوم خود در گوگل اکانت شوید!

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه متوجه شویم که پیامی در اندروید فرستاده شده است؟ + فعال‌سازی Read Receipts

با ریست کردن تنظیمات گوگل اکانت تمام تنظیمات به حالت کارخانه برمی‌گردند (البته این کار در گوشی‌های سامسونگ شدنی خواهد بود). توجه داشته باشید که این امر هیچ تاثیری در اطلاعات شخصی شما نخواهد داشت.

اگر از دیگر برندهای گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و سپس به سراغ ریست فکتوری بروید تا دستگاه به حالت کارخانه بازگردد. برای انجام این کار، مراحل مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به سراغ آنها رفته‌ایم:

مرحله 1: وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس روی General management بزنید. سپس Reset را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی Reset all settings بزنید و از منوی بعدی Reset settings را انتخاب کنید.

کمی صبر کنید تا گوشی اندرویدی تمام تنظیمات را ذخیره کند، سپس ریست فکتوری انجام می‌شود و می‌توانید بررسی کنید که مشکل ایجاد اکانت دوم گوگل شما حل شده است یا خیر‌.

سخن پایانی

ما در این مطلب به سراغ ترفندهایی برای حل مشکل وارد نشدن به اکانت دوم در گوگل اکانت رفتیم و با راهنمای تصویری به شما نشان دادیم که چگونه این مشکل را رفع کنید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های اندرویدی این است که افراد می‌توانند پس از مدتی در برنامه‌های مختلف گوگل اکانت دوم بسازند.

البته گاهی نیز می‌بینیم که بسیاری از کاربران بخاطر وجود مشکلاتی در هنگام ایجاد اکانت جدید در گوگل اکانت گله‌مند هستند و به دنبال راهی برای حل این مشکلات می‌گردند. در این مقاله ترفندهای زیادی را برای رفع این موضوع برای شما ارائه کرده‌ایم.

از ریست کردن تمام تنظیمات برنامه گرفته تا نصب آپدیت‌های جدید و بررسی درست بودن تاریخ و زمان دستگاه همگی در حل این مشکل تاثیرگذار خواهند بود. همچنین شما می‌توانید با ریستارت کردن گوشی اندرویدی خود نیز بسیاری از باگ‌های ریز و درشت را برطرف کنید.

در نهایت به پایان این مقاله رسیده‌ایم. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا با استفاده از ترفندهای مختلف مشکل وارد نشدن به اکانت جدید در گوگل اکانت را حل کرده باشید. لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

نوشته چگونه حساب دیگری در گوگل اکانت ایجاد کنیم؟ + 8 ترفند جدید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.