سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در اروپا تبدیل شد

بازار گوشی‌های هوشمند اروپا پس از 12 فصل کاهش پی در پی فروش بالاخره در 3 ماهه نخست سال 2024 با رشدی مثبت مواجه شد.

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys در حد فاصل روزهای 1 ژانویه تا 31 مارس 2024 (11 دی ماه 1402 تا 12 فروردین ماه 1403) مجموعا 33.1 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در قاره اروپا به فروش رفت. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد.

بعلاوه در این دوره 3 ماهه، دستگاه‌های پریمیوم با برچسب قیمتی حداقل 800 دلاری بیش‌ترین سهم ثبت شده از بازار (معادل 32 درصد کل فروش گوشی‌های هوشمند) را به خود اختصاص دادند.

سامسونگ به لطف تقاضای چشمگیر برای گوشی‌های سری گلکسی S24 خود موفق به کسب سهم 37 درصدی از بازار و تصاحب جایگاه نخست رتبه‌بندی شد. فروش پرچمداران سری S سامسونگ در بازار اروپا طی این دوره زمانی برابر با 4.3 میلیون واحد بود. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال 2023 رشد 58 درصدی را نشان می‌دهد.

اپل با تصاحب سهم 22 درصدی از بازار در جایگاه دوم ایستاد. دو گوشی هوشمند محبوب این شرکت با اسامی آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو به‌ترتیب فروش 2.6 و 1.6 میلیون واحدی را تجربه کردند.

شیائومی به لطف تقاضای زیاد برای دستگاه‌های اقتصادی خود نظیر ردمی 13C (با فروش 1.2 میلیونی) و Redmi Note 13 4G (با فروش 1.1 میلیون واحدی) موفق به کسب سهم 16 درصدی از بازار شد و رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

موتورولا با فروش 2.1 میلیون دستگاه گوشی، سهم 6 درصدی از بازار را تصاحب کرد؛ در حالی‌که آنر موفق به فروش 1 میلیون واحد گوشی هوشمند شد و سهم 3 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد.

تحلیل‌گران موسسه Canalys با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کنند که فروش گوشی‌های هوشمند در مدت باقیمانده از سال 2024 با رشد 1 درصدی مواجه شود.

نوشته سامسونگ به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در اروپا تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.