اپل سرانجام مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های خود را رسماً تأیید کرد؛ کمتر از گوگل و سامسونگ

اگر می‌خواهید پول زیادی را برای یک گوشی هوشمند خرج کنید، یکی از مواردی که باید درنظر بگیرید این است که چند سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد. اگرچه خط‌مشی‌های به‌روزرسانی گوشی‌ها برحسب برند بسیار متفاوت است، اما بیشتر برندها به‌صراحت به شما می‌گویند که چه مدت از دستگاه‌های خود پشتیبانی می‌کنند. یک استثنای قابل‌توجه در این مورد وجود دارد و آن اپل است. از لحاظ تاریخی، اپل تاکنون تضمینی برای پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون‌های خود ارائه نکرده است، اگرچه اغلب در مورد به‌روزرسانی‌ها از سایر برندها برتری داشته است. بااین‌حال، اکنون اپل سرانجام مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های خود را به‌صورت رسمی تأیید کرده است و به‌طور شگفت‌انگیزی، کمتر از آن چیزی است که برخی از رقبا وعده می‌دهند.

مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های اپل

در 29 آوریل 2024، مقررات زیرساخت امنیت محصولات و ارتباطات از راه دور (PSTI) بریتانیا اجرایی شد. این مقررات شرکت‌هایی را که محصولات دارای قابلیت اینترنت را در بریتانیا تولید، وارد یا توزیع می‌کنند، مجبور می‌کند از الزامات امنیتی خاصی پیروی کنند. هدف این مقررات بهبود امنیت محصولات مصرفی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند، به‌ویژه دستگاه‌های IoT. شرکت‌هایی که تحت تأثیر این مقررات قرار می‌گیرند باید بیانیه‌های انطباق را ارائه دهند که ازجمله دوره پشتیبانی را که برای آن به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه می‌شود، مشخص کنند.

ازآنجایی‌که آیفون‌ها محصولاتی با قابلیت اتصال به اینترنت هستند، اپل موظف است از مقررات PSTI بریتانیا پیروی کند. این شرکت اخیراً بیانیه انطباق خود را برای iPhone 15 Pro Max منتشر کرده است و فاش می‌کند که دوره پشتیبانی تعریف‌شده برای این گوشی «حداقل پنج سال از اولین تاریخ عرضه» است. اولین تاریخ عرضه به‌عنوان 22 سپتامبر 2023 ذکر شده است، زمانی که سری آیفون 15 به‌طور رسمی به‌فروش رفت.

مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های اپل

مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های اپل

بر اساس متن مقررات PSTI، دوره پشتیبانی تعریف‌شده حداقل مدت زمان بیان‌شده به‌عنوان دوره زمانی با تاریخ پایان است که به‌روزرسانی‌های امنیتی برای یک دستگاه ارائه خواهد شد. درهمین‌حال، «به‌روزرسانی امنیتی» توسط PSTI به‌عنوان به‌روزرسانی نرم‌افزاری که امنیت یک محصول را محافظت یا افزایش می‌دهد، ازجمله یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که به مشکلات امنیتی که توسط سازنده کشف یا گزارش شده است، رسیدگی می‌کند، درنظر گرفته می‌شود.

بنابراین، اپل به دولت بریتانیا تأیید می‌کند که حداقل پنج سال از تاریخ عرضه آیفون 15 به‌روزرسانی‌های امنیتی را صادر خواهد کرد. به‌عبارت‌دیگر، آیفون 15 به‌طور رسمی تا 22 سپتامبر 2028 به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. همان‌طور که معاون مهندسی امنیت و حریم خصوصی اندروید در گوگل، Dave Kleidermacher، اشاره می‌کند، این بدان معناست که اپل دیگر بهترین سیاست به‌روزرسانی امنیتی را در صنعت ارائه نمی‌دهد. هم سامسونگ و هم گوگل نه‌تنها هفت سال به‌روزرسانی‌های امنیتی، بلکه همین مدت زمان به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل اندروید را برای دستگاه‌های پرچمدار مربوطه خود تضمین می‌کنند، که دو سال بیشتر از چیزی است که اپل تضمین می‌کند.

بااین‌حال، اپل مدت‌هاست که بیش از پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای دستگاه‌های مختلف آیفون خود ارائه کرده است. برخی از آیفون‌ها شش سال یا بیشتر پس از عرضه اولیه، به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کرده‌اند که بسیار بیشتر از پشتیبانی اکثر دستگاه‌های اندرویدی است. بنابراین، درحالی‌که سامسونگ و گوگل درحال‌حاضر اپل را ازنظر مدت زمان تضمین پشتیبانی نرم‌افزاری شکست می‌دهند، این بدان معنا نیست که کاربران آیفون نمی‌توانند گوشی‌های خود را برای مدت طولانی نگه دارند. آن‌ها فقط باید امیدوار باشند که اپل پس از حداقل پنج سال پشتیبانی خود را قطع نکند.

نظر شما درباره مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های اپل چیست؟

نوشته اپل سرانجام مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های خود را رسماً تأیید کرد؛ کمتر از گوگل و سامسونگ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.