کورنینگ از پوشش محافظ گوریلا گلس 7i برای دستگاه‌های میان‌رده رونمایی کرد

حدودا 4 سال قبل شرکت کورنینگ از هفتمین نسل پوشش محافظ گوریلا گلس خود رونمایی کرد. این پوشش با نام تجاری جدید گوریلا گلس Victus عرضه شد. این گلس عمدتا دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر را هدف قرار می‌دهد (اگرچه اخیرا روند استفاده از این گلس‌ها در مدل‌های میان‌رده آغاز شده است)؛ بنابراین اکنون کمپانی اعلام کرده که گلس جدید برای دستگاه‌های متوسط و البته ارزشمند ارائه شده است.

به عبارت دیگر پوشش گوریلا گلس 7i برای گوشی‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه‌تر در نظر گرفته شده است. کورنینگ در خصوص دلایل استفاده از نام 7i اعلام کرده که این پوشش همانند Victus نوعی گلس نسل هفتمی به‌شمار رفته و کمپانی قصد داشته تا همین موضوع را انعکاس دهد. حرف i نیز بیانگر نوآوری پیشرو در صنعت برای دستگاه‌های متوسط است.

کورنینگ ادعا می‌کند که پوشش گوریلا گلس 7i از سقوط روی سطوح ناهموار نظیر آسفالت از ارتفاع حداکثر 1 متری (3.3 فوتی) جان سالم به در خواهد برد. این در حالیست که گلس‌های مشابه در برابر سقوط از نصف این ارتفاع مقاومت خواهند کرد.

بعلاوه گفته شده که مقاومت گوریلا گلس 7i در برابر خراشیدگی نسبت به سایر گلس‌های رقیب دو برابر بیش‌تر است. فرمول گوریلا گلس 7i به گونه‌ای طراحی شده است که برای طیف گسترده‌ای از گوشی‌های موبایل با قیمت‌های مختلف مناسب باشد. همچنین این گلس بر مقوله پایداری نیز تمرکز دارد؛ چرا که این مدل‌ها به‌طور انبوه در بازار به چشم می‌خورند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که عرضه گوریلا گلس 7i به چه دلیل ضروری بوده است؟ اکنون در سال 2024 قرار داریم و بسیاری از دستگاه‌های جدید و محبوب نظیر ناتینگ فون 2a و پوکو F6 پرو کماکان از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده می‌کنند. پوشش گوریلا گلس 5 در سال 2016 معرفی شد و اکنون از زمان عرضه آن حدودا 8 سال گذشته است. در این میان حتی گوشی‌هایی نظیر گوگل پیکسل 8a از پوشش محافظ گوریلا گلس 3؛ محصول سال 2013 بهره می‌گیرند.

کورنینگ و شرکای آن، نیاز به عرضه یک پیشنهاد مدرن‌تر را احساس کردند؛ اما در عین‌حال این محصول بایستی با بودجه‌های کمتر و روند به‌کارگیری نمایشگرهای باکیفیت در مدل‌های میان‌رده هماهنگی داشته باشد. امروزه استفاده از نمایشگرهای اولد 10 بیتی یا حتی 12 بیتی چندان نامتعارف قلمداد نشده و از طرفی اندازه نمایشگرها نیز افزایش یافته است. امروزه اندازه نمایشگرهای موبایلی در مقایسه با متوسط سال 2016 یعنی زمان عرضه گوریلا گلس 5 به میزان چشمگیری افزایش یافته است. بنابراین عرضه گزینه‌ای در حد فاصل مدل‌های گوریلا گلس 5 و گوریلا گلس Victus امری ضروری بوده است.

کورنینگ اعلام کرده که شرکت اوپو برای نخستین بار از یک گوشی هوشمند با پوشش محافظ گوریلا گلس 7i رونمایی خواهد کرد. این گلس محافظ در گوشی‌های موبایل به‌کارگیری خواهد شد؛ اما در عین‌حال برای ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌هایی که نیازمند شیشه‌های مقاوم در برابر سقوط و خراشیدگی هستند نیز مناسب خواهد بود.

نوشته کورنینگ از پوشش محافظ گوریلا گلس 7i برای دستگاه‌های میان‌رده رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.