سهم گوشی‌های تاشو از بازار تا سال 2028 به حدودا 5 درصد خواهد رسید

از زمان آغاز عصر مدرن گوشی‌های تاشو در سال 2019، سامسونگ نام خود را به‌عنوان یک برند محبوب مطرح نموده است. با این‌حال اخیرا رقابت میان بازیگران مختلف افزایش یافته و در آخرین مورد حتی هواوی با پیشی گرفتن از سامسونگ به برترین فروشنده گوشی‌های تاشو طی 3 ماهه اول سال 2024 تبدیل شده است.

این موضوع موجب تغییر در چشم‌انداز آینده بازار گوشی‌های تاشو شده است. با این‌حال سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو کماکان پیشتاز است. تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی TrendForce خاطرنشان می‌کنند که سهم سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو از 60 درصد به کمی بیش‌تر از 50 درصد کاهش یافته است.

اگرچه تا پایان سال 2024 گوشی‌های تاشو احتمالا سهم تنها 1.5 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد؛ اما این رقم تا سال 2028 می‌تواند به 5 درصد برسد؛ خصوصا اگر اپل نیز به بازار گوشی‌های تاشو وارد شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش گوشی‌های تاشو در سال 2024 به 17.8 میلیون دستگاه خواهد رسید. این رقم تنها 1.5 درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند به‌شمار خواهد رفت.

با وجود چالش‌هایی نظیر قیمت و هزینه‌های بالا تعمیر، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سهم گوشی‌های تاشو از بازار تا سال 2028 به 4.8 درصد افزایش پیدا کند. در سال 2022 سامسونگ سهم بیش از 80 درصدی از بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار داشت و بازیگر غالب در این عرصه به‌شمار می‌رفت. با این‌حال رقابت فزآینده از جانب سایر برندها موجب تضعیف سیطره سامسونگ بر بازار شده است.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ در سال‌های 2023 تا 2024 سهم سامسونگ به حدود 50 درصد کاهش یافته است. این پدیده از کاهش قابل توجه سهم سامسونگ نسبت به سهم 60 درصدی پیشین حکایت دارد. هواوی با عرضه گوشی Pocket S در سال 2023 به پیشرفت قابل توجهی در بازار دستگاه‌های تاشو دست یافت و سهم 12 درصدی از بازار را کسب کرد.

هواوی با تکیه بر این دستاورد در سال 2024 از مدل‌های ارتقایافته 5G مانند میت X5 و Pocket 2 رونمایی کرد. بعلاوه شایعه عرضه نخستین گوشی با مکانیسم تاشونده سه‌گانه در سال جاری می‌تواند سهم هواوی را بیش از پیش افزایش دهد. در عین‌حال سایر شرکت‌های چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو در گسترش فروش گوشی‌های تاشو خود با چالش‌هایی مواجه شدند. فروش گوشی‌های تاشو هرکدام از این برندها به کمتر از 1 میلیون دستگاه رسید.

از سوی دیگر موتورولا با عرضه گوشی تاشو کامپکت و مشهور خود با نام ریزر 40 (یا همان ریزر 2023) و ریزر 40 اولترا (یا همان ریزر پلاس 2023) در آستانه دستیابی به فروش بیش از 1 میلیون دستگاهی و کسب سهم 6 درصدی از بازار قرار دارد. با توجه به شایعات مطرح شده در خصوص ورود اپل به بازار گوشی‌های تاشو تا پیش از سال 2027، موسسه TrendForce ادعا می‌کند که با ورود اپل به بازی، بازار به شدت دستخوش تحول خواهد شد.

نوشته سهم گوشی‌های تاشو از بازار تا سال 2028 به حدودا 5 درصد خواهد رسید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.