ادغام ChatGPT با سیری در iOS 18 موجب نگرانی مایکروسافت شده است

کمتر از دو هفته دیگر، اپل بالاخره iOS 18 و ویژگی‌های هوش مصنوعی شایعه‌شده آن را در WWDC 2024 معرفی خواهد کرد. با توجه به اینکه ممکن است هوش مصنوعی اختصاصی خود اپل به حد قابل‌قبولی از کارکرد نرسیده باشد، گزارش شده است که این شرکت برای تقویت برخی از این ویژگی‌های هوشمند، به مشارکت‌های شخص ثالث متوسل شده است. در نتیجه، ChatGPT متعلق‌به OpenAI می‌تواند سیری و سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی را در iOS 18 تقویت کند و گفته می‌شود که مایکروسافت از همین موضوع نگران است.

ادغام ChatGPT با سیری در iOS 18

طبق گزارشی که توسط The Information منتشر شده است، اپل نسخه‌ای از سیری را به‌صورت داخلی آزمایش کرده است که به هوشمندی ChatGPT متکی است. طبق گزارش‌ها، شرکت کوپرتینویی هنوز آماده ارائه چت‌بات اختصاصی خود نیست و فعلاً از جایگزین‌های شخص ثالث استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب، احتمالاً این شرکت از LLMهای خود برای تقویت ویژگی‌های کم‌تقاضای iOS 18، مانند خلاصه‌سازی روی دستگاه، استفاده خواهد کرد.

طبق این گزارش، کارمندان اپل از تیم یادگیری ماشین این شرکت، با آلتمن و سایر اعضای OpenAI در اواسط سال 2023 ملاقات کرده‌اند. اگرچه اطلاعات کمی در مورد آنچه که آن‌ها در مورد آن صحبت کرده‌اند، معلوم است، اما بعداً هر دو شرکت به توافقی دست یافتند تا کارمندان اپل برای آزمایش داخلی به APIهای OpenAI دسترسی داشته باشند.

در گزارش فوق آمده است: «در آن آزمایش‌ها، مهندسان اپل ChatGPT را به سیری متصل کردند و نمایش‌های قابل‌توجهی از مدیریت پرس‌و‌جوهای پیچیده‌تر از حد معمول، از جمله با درک بهتر متن از آنچه کاربران می‌گویند، ایجاد کردند.»

ادغام ChatGPT با سیری در iOS 18

ادغام ChatGPT با سیری در iOS 18

همکاری بالقوه Apple و OpenAI برای ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18، مایکروسافت را نگران کرده است. از این گذشته، OpenAI برای ارائه برخی از خدمات به سرورهای خود متکی است. بنابراین، افزودن کاربران اپل به این ترکیب می‌تواند مراکز داده مایکروسافت را تحت تأثیر قرار دهد. به‌عنوان یادآوری، درحال‌حاضر بیش از 2.2 میلیارد دستگاه فعال اپل وجود دارد. ناگفته نماند که مایکروسافت باید با هر ویژگی هوش مصنوعی که اپل در پلتفرم‌هایش ارائه می‌کند، رقابت کند.

WWDC24 در تاریخ 10 ژوئن/21 خرداد آغاز می‌شود و ما انتظار داریم که اپل در مراسم افتتاحیه خود iOS 18 ،iPadOS18 ،macOS 15 و watchOS 11 را معرفی کند. نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های این شرکت می‌تواند برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل‌توجهی را ارائه کند که به‌زودی اطلاعات بیشتری از آن‌ها دریافت خواهیم کرد.

نظر شما درباره ادغام ChatGPT با سیری در iOS 18 و نگرانی مایکروسافت از این موضوع چیست؟

نوشته ادغام ChatGPT با سیری در iOS 18 موجب نگرانی مایکروسافت شده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.