سیستم‌عامل iOS 18 اپل با افکت‌های متنی جدید برای پیام‌ها منتشر خواهد شد

اپل به‌دنبال ارائه تجربه جدیدی از iMessage برای سیستم‌عامل iOS 18 خود است. بر اساس شایعات این شرکت قصد دارد تا از افکت‌های متنی جدید بیش‌تری رونمایی کند. این افکت‌ها امکان سبک‌بندی پیام‌ها حتی هنگام ارسال آنها به کاربران اندرویدی را فراهم می‌کنند.

متون متحرک (Animated Text) یکی از ویژگی‌های قابل ارائه در iOS 18 محسوب می‌شود. این موضوع به معنای خداحافظی کاربران با پیام‌های متنی ثابت خواهد بود. پیام‌رسان iMessage در iOS 18 احتمالا به کاربران امکان خواهد داد تا تک تک کلمات را در قالب یک جمله متحرک‌سازی نمایند.

برای درک هرچه بهتر موضوع تصور کنید که قصد دارید پیام “Happy Birthday” را ارسال کنید. در این‌صورت کلمه “Happy” درون یک فشفشه آبنباتی منفجر می‌شود. همچنین کلمه “Congrats” با نوعی آتش‌بازی درخشان برجسته‌سازی می‌شود. وبسایت MacRumors گزارش می‌دهد که این افکت‌ها در مقایسه با انیمیشن‌های موجود برای کل پیام‌ها مانند بادکنک‌ها و فشفشه‌ها یک گام پیشرفته‌تر هستند.

سازگاری با پلتفرم‌های مختلف یکی دیگر از ویژگی‌های جالب افکت‌های متنی در iOS 18 به‌شمار می‌رود.

اگرچه در حال حاضر پیام‌رسان iMessage دسترسی به افکت‌های فانتزی را صرفا به کاربران آیفون محدود نموده است؛ اما تائیدیه اپل مبنی بر پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS در iOS 18 شانس ارسال و مشاهده این افکت‌های متنی جدید در دستگاه‌های اندرویدی را تقویت می‌کند. Rich Communication Services (RCS) یک استاندارد پیام‌رسانی بوده که هدف آن پر کردن شکاف میان ویژگی‌های SMS و iMessage است.

همچنین شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که پیام‌رسان iMessage در iOS 18 فراتر از ارائه جلوه‌های متنی می‌تواند از قابلیت‌های روبه رشد هوش مصنوعی اپل با اشکال هیجان‌انگیزی استفاده کند. برای درک بهتر موضوع تصور کنید که از iMessage بخواهید تا بر اساس توضیحات شما تصویری را تولید نموده و سپس آن‌را به شکل یکپارچه در پیام شما ارسال کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل ضمن برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال 2024 خود موسوم به WWDC 2024 از سیستم‌عامل جدید iOS 18 به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد. بنابراین برای تائید موجودیت ویژگی‌های مورد اشاره و سایر قابلیت‌های ورژن آینده iOS لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانیم.

نوشته سیستم‌عامل iOS 18 اپل با افکت‌های متنی جدید برای پیام‌ها منتشر خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.