مشخصات کلیدی تراشه Dimensity 9400 مدیاتک فاش شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه پرچمدار آینده شرکت مدیاتک با نام Dimensity 9400 در 3 ماهه چهارم سال 2024 عرضه می‌شود. اکنون مجموعه جدیدی از مشخصات شایعه شده برای این نیمه‌هادی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

در این میان یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station ادعا کرده که تراشه Dimensity 9400 دارای شماره مدل MT6991 بوده و احتمالا از دومین نسل فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC موسوم به N3E استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که این گره فرآیندی به کاهش حداکثر 34 درصدی میزان مصرف انرژی توسط تراشه منجر شود.

تراشه Dimensity 9400 همانند مدل نسل قبلی خود از ساختاری با هسته‌های پردازشی تماما بزرگ بهره گرفته و مجهز به یک هسته بسیار قدرتمند از نوع کورتکس X5 خواهد بود. این هسته پردازشی پیش‌تر با فرکانس 3.4 گیگاهرتزی تست شده است. بر اساس شنیده‌ها فرکانس این هسته احتمالا تا زمان معرفی رسمی تراشه افزایش پیدا خواهد کرد. در کنار هسته پرقدرت کورتکس X5 شاهد استفاده از 3 هسته کورتکس X4 و 4 هسته از نوع کورتکس A720 نیز خواهیم بود.

ساختار هسته تراشه Dimensity 9400 پیش‌تر و در اوایل سال جاری میلادی فاش شده است. همچنین نتایج اولیه تست‌های بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهند که تراشه Dimensity 9400 در زمینه توان پردازشی CPU و GPU از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام پیشی خواهد گرفت.

نوشته مشخصات کلیدی تراشه Dimensity 9400 مدیاتک فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.