مشخصات دوربین گوشی شیائومی 15 فاش شد

گوشی‌های شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو پیش‌تر در پایگاه داده IMEI رویت شده‌اند. بر این اساس شیائومی 15 پرو در یک نسخه تیتانیومی روانه بازار شده و احتمالا از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این گوشی هوشمند احتمالا به‌طور انحصاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

اکنون یک افشاگر با نام Smart Pikachu از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo جزئیات مربوط به سیستم دوربین سری شیائومی 15 را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. به گفته وی شیائومی در سری پرچمدار آینده خود احتمالا از دوربین اصلی با دیافراگم بزرگ و فاصله کانونی کامل استفاده خواهد کرد. این سری مجهز به لنزهای ارتقایافته بوده و عکاسی ماکرو حساس به نور، عکاسی با فلاش و تصویربرداری پرتره حرفه‌ای با فاصله کانونی کامل از جمله نقاط قوت آن به‌شمار خواهند رفت.

این دوربین احتمالا از یک سنسور جدید ساخت شرکت OmniVision استفاده خواهد کرد. در ادامه فرد وبلاگ‌نویس خاطرنشان می‌کند که برخی مدل‌های سری شیائومی 15 دارای پوشش سرامیکی خواهند بود. این موضوع بدان معناست که حداقل یکی از مدل‌های خانواده از پنل پشتی سرامیکی بهره خواهد برد.

همچنین وی می‌افزاید که افراد علاقه‌مند به دوربین 1 اینچی بایستی تا زمان عرضه مدل اولترا منتظر بمانند. این موضوع بدان معناست که سنسور 1 اینچی احتمالا بار دیگر به‌صورت انحصاری در مدل اولترا قابل دسترس خواهد بود. همچنین واژه “انتظار” بدان معناست که در ابتدا مدل‌های استاندارد و پرو معرفی شده و سپس نسخه اولترا در آینده و طی رویدادی مجزا رونمایی خواهد شد.

برای درک بهتر موضوع بایستی یادآوری کرد که گوشی‌های شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو در ماه اکتبر پارسال یعنی 4 ماه زودتر از شیائومی 14 اولترا عرضه شدند. بر اساس برخی اطلاعات فاش شده دیگر، کمپانی چینی برای سری شیائومی 15 بالاخره از اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک استفاده خواهد کرد. این سناریو در صورت تحقق امکان بازگشایی سریع‌تر و مطمئن‌تر قفل گوشی در شرایط مختلف نظیر وجود رطوبت را فراهم نموده و در عین‌حال گستره ناحیه آنلاک را افزایش می‌دهد.

ناگفته نماند که سری شیائومی 15 اولین (یا یکی از نخستین) دستگاه‌های عرضه شده با تراشه پرچمدار آینده کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌شمار خواهد رفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل استاندارد شیائومی 15 مجهز به یک نمایشگر تخت با رزولوشن 1.5K، لبه‌های تخت و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی خواهد بود (مدل نسل فعلی یعنی شیائومی 14 از فناوری شارژ 90 واتی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین در این حوزه احتمالا شاهد پیشرفتی جزئی خواهیم بود).

از سوی دیگر شیائومی 15 پرو احتمالا از یک پنل با رزولوشن بالاتر 2K و طراحی خمیده در هر 4 طرف بهره خواهد برد. همچنین ظرفیت باتری این مدل نیز احتمالا ارتقاء یافته و از 4880 میلی‌آمپرساعت در شیائومی 14 پرو به 5000 میلی‌آمپرساعت افزایش خواهد یافت.

نوشته مشخصات دوربین گوشی شیائومی 15 فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.