زمان معرفی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ X فاش شد

بر اساس شایعات مطرح شده، خانواده گلکسی واچ 7 سامسونگ شامل 3 ورژن مختلف بوده و یک مدل جدید موسوم به اولترا را در خود جای خواهد داد. اما سامسونگ در خصوص استفاده از این برند احتمالا هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است؛ چرا که ساعت هوشمند پریمیوم آینده کمپانی احتمالا با نام سامسونگ گلکسی واچ X به بازار عرضه خواهد شد.

اما این موضوع تمام ماجرا نیست. گلکسی واچ X با سری اپل واچ اولترا رقابتی رو در رو خواهد داشت (سامسونگ احتمالا به همین دلیل از به‌کارگیری نام گلکسی واچ 7 اولترا اجتناب خواهد کرد). در این میان قابلیت غواصی یکی از فاکتورهای کلیدی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش‌ها گلکسی واچ X در برابر نفوذ آب تا عمق 100 متری (330 فوتی) مقاوم خواهد بود. این رتبه حفاظتی مشابه با نمونه موجود در سری اپل واچ اولترا است.

بایستی توجه داشت که مقاومت در برابر آب به‌صورت رتبه‌بندی فشاری اعلام می‌شود؛ به همین دلیل این شاخص بعضا در قالب اتمسفر سنجیده خواهد شد. عمق واقعی قابل دسترس کمتر از این میزان و تقریبا برابر با 40 متر (130 فوت) خواهد بود. این موضوع احتمالا در خصوص مدل آینده گلکسی واچ نیز صدق می‌کند.

به هرحال قرار است گلکسی واچ X با شارژدهی باتری بهتر از سایر مدل‌های خانواده عرضه شود. این مدل احتمالا با یک نوبت شارژ کامل تا 100 ساعت (یعنی حدودا 4 روز) قابل استفاده خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید که باتری گلکسی واچ 6 کلاسیک تا حداکثر 40 ساعت شارژدهی داشته و گلکسی واچ 5 پرو که دارای باتری بزرگ‌تری بود نیز با وعده شارژدهی حداکثر 80 ساعتی روانه بازار شد. این رقم برای اپل واچ اولترا 2 برابر با 36 ساعت است.

این دستاورد احتمالا تا حدی مدیون استفاده از تراشه جدید و ارتقایافته اگزینوس W1000 است. این نیمه‌هادی احتمالا به‌عنوان نخستین تراشه 3 نانومتری سامسونگ به شکل انبوه روانه بازار خواهد شد. اما به‌نظر می‌رسد که گلکسی واچ X مجهز به باتری بزرگ‌تری (حداقل نسبت به مدل کلاسیک) خواهد بود.

رندرهای احتمالی سامسونگ گلکسی واچ 7 اولترا یا گلکسی واچ X

آژانس‌های رگولاتوری کره‌جنوبی وجود یک باتری 578 میلی‌آمپرساعتی را مورد تائید قرار داده‌اند. این در حالیست که گلکسی واچ 6 کلاسیک و گلکسی واچ 5 پرو به‌ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت‌های 425 و 573 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرند.

بر اساس گزارش وبسایت TechManiacs.gr که نام گلکسی واچ X و سایر جزئیات مربوط به آن‌را فاش کرده است؛ این اسمارت‌واچ در روز 24 جولای (3 مرداد ماه) معرفی خواهد شد. این در حالیست که برخی گزارش‌های پیشین از رونمایی این گجت پوشیدنی در روز 10 جولای (20 تیر ماه) حکایت داشتند.

البته این محصول احتمالا به تنهایی معرفی نشده و در کنار آن شاهد عرضه انگشتر هوشمند گلکسی رینگ و نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ نیز خواهیم بود.

نوشته زمان معرفی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ X فاش شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.