نخستین جزئیات درباره تراشه تنسور G5 گوگل در فضای وب منتشر شد

تراشه جدید تنسور G4 بر پایه پردازنده‌های اگزینوس و توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شود. این سناریو در خصوص تمامی تراشه‌های تنسور پیشین نیز صدق می‌کند. اما گوگل روی توسعه یک طراحی بومی کار کرده و احتمالا در آینده از شریک فعلی خود یعنی Samsung Foundry فاصله خواهد گرفت.

اکنون یک سند تجاری در واقع نخستین مدرکی است که نشان می‌دهد تراشه تنسور G5 توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد. چنان‌چه همه چیز مطابق برنامه جلو برود؛ در این‌صورت تراشه تنسور G5 در اواخر سال 2025 برای گوشی‌های سری پیکسل 10 گوگل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این اطلاعات توسط وبسایت Android Authority به‌دست آمده و به منظور توضیح اجمالی ماجرا نیز یک نمودار مفید ارائه شده است. با بررسی این نمودار می‌توان به جزئیات نقل و انتقال تراشه‌های تنسور G5 برای تست پی برد.

بایستی توجه داشت که A0 نخستین گام فرآیند به‌شمار رفته و در این مرحله عملیات تست برای شناسایی مشکلات اجرا می‌شود (این فرآیند روی نمونه‌های خرده فروشی انجام نشده و تا رسیدن به آن نقطه حداقل یک سال زمان باقی مانده است). همچنین با توجه به این نمودار می‌توان دریافت که گوگل خود را به‌عنوان ارائه‌دهنده یک ایده end-to-end از طراحی و تست تراشه گرفته تا مهندسی PCB توصیف می‌کند.

با این‌حال گوگل به‌طور کامل از سامسونگ فاصله نخواهد گرفت. رم 16 گیگابایتی مورد استفاده گوگل توسط Samsung Electronics Co یا به اختصار SEC تولید می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سری پیکسل 9 برای نخستین بار دارای مدلی با رم 16 گیگابایتی خواهد بود. گوشی‌های سری پیکسل 8 و پیش از آن با حداکثر 12 گیگابایت رم روانه بازار شدند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا تراشه تا این اندازه به رم نزدیک شده است؟ این پدیده از فناوری “InFO-PoP” ناشی می‌شود. TSMC با استفاده از این تکنولوژی، رم را بر روی تراشه قرار می‌دهد.

فناوری InFO-PoP پکیج باریک‌تری (در این مورد با ضخامت 1.16 میلی‌متر) را ایجاد نموده و خواص الکتریکی و حرارتی را نیز بهبود خواهد داد.

تراشه تنسور G4 که در اواخر سال 2024 عرضه می‌شود؛ احتمالا از قابلیت مدیریت بهتر گرما و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تر نسبت به تراشه تنسور G3 برخوردار خواهد بود.

در هر صورت تراشه تنسور G5 نویدبخش نوعی بازطراحی بزرگ خواهد بود. بنابراین عملکرد تراشه تنسور G4 احتمالا برای هرگونه قضاوت در خصوص کارکرد تراشه تنسور G5 بسیار کم‌ اهمیت قلمداد خواهد شد.

نخستین شواهد نشان می‌دهند که تراشه تنسور G5 توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد.

نوشته نخستین جزئیات درباره تراشه تنسور G5 گوگل در فضای وب منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.