بد کار کردن پورت شارژ گوشی آیفون+ نشانه های خرابی کانکتور

گوشی های هوشمند به صورت کلی با مشکلات متعددی رو به رو هستند که برخی از آنها مشکلات کوچک و قابل تحمل و برخی دیگر مشکلات جدی و غیر قابل تحملی می باشند. با این وجود، این مشکلات را می توان به 5 دسته بزرگ تقسیم کرد. خرابی نمایشگر، مشکلات پردازنده، ایرادات دوربین، باگ های نرم افزاری و مشکلات باتری 5 نوع ایرادی هستند که احتمال دارد برای گوشی موبایل شما پیش بیاید.

در این بین اما مشکلات باتری را می توان جدی ترین این مشکلات دانست. مشکلات باتری موبایل نیاز به اقدام سریع برای رفع مشکل دارند زیرا در صورت پیشرفت مشکل و شارژ نشدن باتری گوشی، حداکثر طی 24 ساعت گوشی بلااستفاده خواهد شد. این در حالیست که ایرادات صفحه نمایش یا باگ های نرم افزاری را می توان با کمی مراعات و صبر، تحمل نمود.

گوشی های اپل هم از این قاعده مستثنی نیستند. موارد متعددی برای این دسته از گوشی ها هم رخ می دهد اما مشکلات شارژدهی و شارژ شدن گوشی اپل از جدی ترین و البته شایع ترین این مشکلات است. برخلاف مشکلات نرم افزاری که با چند راهکار ساده یا اقدامات معمولی قابل حل می باشند، مشکلات باتری ممکن است توسط استفاده کننده از آن قابل حل نباشند. در چنین مواقعی، تعمیر گوشی اپل توسط تعمیرکار متخصص بهترین راه حل مشکل می باشد.

اما پیش از مراجعه به تعمیرکار، ممکن است بخواهید بدانید دقیقا مشکل شارژ گوشی شما از کجا ناشی شده است یا کدام قطعه دچار آسیب دیدگی شده است. قطعات مختلفی هستند که سیستم باتری و شارژ گوشی را می سازند. بعضی از این قطعات درون فضای گوشی قرار دارند و بعضی دیگر، مانند آداپتور شارژ و کابل شارژر، خارج از گوشی هستند. ممکن است شما هم بخواهید از اینکه کدام بخش سیستم شارژ گوشی شما دچار آسیب دیدگی شده است، اطلاع یابید. در این صورت، ادامه این مقاله برای شماست. با ما در بررسی دلیل بد کار کردن پورت شارژ گوشی آیفون همراه باشید.

کدام اجزای سیستم شارژ باتری، بیشتر دچار آسیب می شوند؟

اگر به طور مثال پردازنده گوشی شما دچار آسیب دیدگی شود، با قطعیت می توانید بگویید گوشی باید باز شود و پردازنده مورد تعمیر قرار بگیرد اما در مورد باتری، اینطور نیست. مشکلات شارژ شدن گوشی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی مشکل از آداپتور شارژر شماست که به دلیل قرارگیری در معرض نوسانات جریان برق یا ضربه خوردگی دچار آسیب شده است. گاهی بروز پارگی یا مشکل در سیم شارژر باعث ایجاد اختلال در جریان عبوری از آن می شود. گاهی نیز مشکل از پورت شارژ گوشی است. در این صورت، احتمال دارد که نیاز به باز شدن گوشی باشد و شاید هم بدون باز شدن گوشی بتوان ایراد آن را برطرف کرد.

این موضوع برای هر نوع موبایلی صدق می کند اما کاربران آیفون بیشتر با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند زیرا سیستم شارژ آیفون، نسبت به سایر گوشی ها کمی حساس تر است. کابل های لایتنینگ که مخصوص گوشی های اپل هستند، بیشتر از سایر انواع کابل شارژ دچار آسیب دیدگی می شوند. موضوع سلامت باتری نیز در گوشی های آیفون با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد و به همین دلیل، تمرکز روی سیستم شارژ آیفون بیشتر از گوشی های اندروید است.

نشانه های خرابی و بد کار کردن پورت شارژ

اختلالات زیادی ممکن است برای پورت شارژ گوشی آیفون شما پیش بیاید. این اختلالات، شارژ شدن گوشی را به مشکل می اندازند، گاهی آن را به طور کامل متوقف می کنند و به سلامت باتری موبایل شما نیز آسیب وارد می کنند. برخی از مهم ترین اختلالاتی که می توانند نشانه بروز مشکل در پورت شارژ گوشی شما باشند عبارت اند از:

  • شارژ نشدن باتری با اتصال شارژر
  • شارژ باتری در یک زاویه و حالت خاص
  • تولید صدای نویز با متصل کردن شارژر به گوشی
  • سرعت بسیار پایین شارژ باتری و در موارد پیشرفته تر، کاهش شارژ باتری پس از اتصال به برق
  • افزایش دمای غیرعادی گوشی با اتصال به شارژ
  • قطع و وصل شدن دائمی و متوالی شارژر

ممکن است شما هم با این مشکلات رو به رو شده باشید و تصور کنید که مشکل حتما مربوط به پورت شارژ است و باید اقدام به تعمیر گوشی اپل خود کنید اما کمی صبر داشته باشید. در ادامه، راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که اگرچه همیشه مشکل را حل نمی کنند اما امکان دارد در این زمینه به شما کمک نمایند. بهتر است در ابتدا نکات زیر را بررسی کنید و اگر کارساز نبود، آنگاه برای تعمیر موبایل خود به مراکز تعمیرات مراجعه نمایید.

دلایل بد کار کردن پورت شارژ گوشی آیفون

مشکلات پورت شارژ آیفون می تواند دلایل و ریشه های مختلفی داشته باشند. با این وجود، چند دلیل شایع برای خرابی این قطعه وجود دارد که عبارت اند از:

کثیف شدن پورت شارژ

پورت شارژ آیفون روزانه در معرض گرد و غبار و آلودگی های مختلفی قرار دارد. این آلودگی ها به مرور زمان اطراف پورت شارژ را پر می کنند و هر روز قطورتر و آسیب زا تر می شوند؛ تا جایی که ممکن است حتی اتصال بین شارژر و پورت را نیز مختل کنند و وضعیت شارژ شدن باتری را تحت تاثیر خود قرار دهند. رفع مشکل پورت شارژی که چنین ایرادی دارد بسیار ساده است. کافیست به وسیله سوزن آغشته به الکل، کثیفی های اطراف پورت شارژ را جدا کرده و از محل خود خارج کنید.

اعمال فشار روی پورت از طریق کاکنتور

بسیاری از ایراداتی که برای گوشی آیفون شما رخ می دهد، ممکن است ریشه در نوع کار شما با گوشی باشد. برخی افراد هنگام اتصال شارژر به گوشی خود، کانکتور را با نیروی زیادی به پورت شارژ وارد می کنند. این موضوع به خصوص هنگامی که به دلیل وجود کثیفی ها، عملکرد پورت کمی دچار اختلال شود، بیشتر رخ می دهد. چنین کاری می تواند آسیب جدی به پورت شارژ وارد کند؛ به گونه ای که گاهی پورت دیگر قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

آب خوردگی و ضربه خوردگی

اگر گوشی آیفون شما دچار مشکل بد کار کردن پورت شارژ شده است، کمی به گذشته برگردید، آیا گوشی شما در چند روز گذشته از دستتان نیفتاده است؟ آیا به صورت اتفاقی، آب به پورت شارژ نرسیده است؟ چنین اتفاقاتی ممکن است به پورت شارژ و اجزای درونی تر نظیر آی سی شارژ آسیب زده باشد.

ایرادات نرم افزاری

باگ های نرم افزاری را به هیچ عنوان دست کم نگیرید. بسیاری از مشکلات گوشی که شاید در نگاه اول کاملا سخت افزاری باشند هم می توانند ریشه نرم افزاری داشته باشند. این موضوع در مورد باتری هم صدق می کند. پس اگر دچار مشکل پورت شارژ هستید، پیشنهاد می شود راه حل های معمول نرم افزاری را نیز مورد بررسی قرار دهید. خاموش و روشن کردن گوشی، آپدیت کردن نرم افزار به آخرین نسخه و در آخرین گام، بازگشت به تنظیمات کارخانه از جمله راهکارهای رفع مشکلات نرم افزاری هستند.

جمع بندی

مشکل پورت شارژ، یکی از مشکلات پرتکرار گوشی های آیفون است. این مشکل با علائمی نظیر شارژ نشدن، شارژ شدن در یک زاویه خاص، قطع و وصل شدن و… خودش را نشان می دهد. اگرچه که این علائم ممکن است به دلیل خرابی سیم شارژر، آداپتور یا کانکتور شارژ باشند اما پورت شارژ هم شانس بالایی برای خرابی دارد. دلایل این خرابی، موضوع مقاله ای بود که خواندید. ما به 4 دلیل عمده خرابی پورت شارژ گوشی آیفون اشاره نمودیم اما تشخیص دقیق مشکل پورت شارژ گوشی آیفون شما و راهکار حل آن، موضوعیست که باید توسط تعمیرکار گوشی اپل بررسی شود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته بد کار کردن پورت شارژ گوشی آیفون+ نشانه های خرابی کانکتور اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.