شاید آیپد های آینده اپل با لوگوی افقی عرضه شوند

اپل از زمانی که سعی کرد آیپد پرو را به عنوان جایگزین کامپیوترهای شخصی معرفی کند، رویکرد خود را در قبال این محصول تغییر داد. آیپد در طول سال‌ها تغییرات ظاهری مختلفی از جمله طراحی داخلی و بیرونی را تجربه کرد. این دستگاه همیشه برای استفاده به شکل عمودی طراحی شده است، به این معنی که به غیر از مصرف محتوا یا تایپ بر روی آن، از آن در جهت پرتره استفاده شده است، اما این مسئله در حال تغییر است. این شرکت اکنون به دنبال تغییر موقعیت لوگوی اپل از حالت عمودی به افقی در آیپد است.

اپل می‌تواند تاریخ را تکرار کند و لوگوی اپل را در آیپد از حالت عمودی به افقی تغییر دهد

به گزارش wccftech اپل سابقه زیادی در زمینه تغییر موقیت یا جهت لوگوی خود بر روی محصولاتش دارد. این شرکت یک بار لوگوی مک بوک را وارونه کرد که با باز شدن درب آن رو به پایین قرار می‌گرفت. با پیروی کم و بیش از همین الگو، این شرکت اکنون می‌خواهد موقعیت لوگوی آیپد را در جهت افقی تغییر دهد و دلایل محکم مختلفی برای تصمیم دارد.

با عرضه مدل‌های M2 iPad Air و M4 iPad Pro، اپل موقعیت معمولی Face ID و سنسورهای دوربین سلفی را تغییر داد. همه اجزای Face ID و دوربین اکنون در سمت راست دستگاه قرار دارند، زیرا اپل از کاربران می‌خواهد که از دستگاه در حالت افقی استفاده کنند. در واقع، حالت افقی احتمالاً موقعیت ترجیهی کاربران برای استفاده نیز است که به طور بالقوه دلیلی برای تصمیم اپل می‌باشد.

موقعیت لوگوی آیپد

اتصال آیپد به مجیک کیبورد در حالت افقی

تغییر جهت لوگو با توجه به موقعیت دوربین سلفی و نحوه اتصال مجیک کیبورد، بسیار منطقی به نظر می‌رسد

با توجه به اینکه این دستگاه در هنگام اتصال به لوازم جانبی مانند Magic Keyboard نیز باید در حالت افقی قرار گیرد، به نظر می‌رسد اپل کم‌کم به این نتیجه رسیده است که باید ابتدا موقعیت دوربین سلفی و سپس جهت لوگو را تغییر دهد. در مصاحبه‌ای جدید با وب سایت فرانسوی Numerama، کارمندان ارشد اپل جزئیات مربوط به مدل‌های جدید iPad Pro و iPad Air را به اشتراک گذاشته است. در این مصاحبه گفته شد که اپل نیز معتقد است که تبلت‌هایش عموما به صورت افقی استفاده می‌شود و منطقی است که جایگاه دوربین‌ سلفی با در نظر گرفتن این موضوع تغییر کند.

سوالی که درباره این تصمیم وجود دارد این است که آیا این شرکت این رویکرد را در تمام مدل‌های iPad در نظر می‌گیرد یا فقط مدل‌های iPad Air و Pro. به عنوان مثال، آیپد مینی نسبت به بقیه اعضای خانواده اندازه کوچک‌تری دارد و مردم معمولاً از دستگاه در جهت عمودی استفاده می‌کنند. البته همه این گفته‌ها صرفاً در حد حدس و گمان است و مشخص نیست که آیا واقعاً در آینده شاهد چنین تصمیمی از سوی اپل باشیم یا خیر.

نظر شما چیست؟ آیا از موقعیت فعلی لوگوی آیپد‌ها اپل راضی هستید؟

نوشته شاید آیپد های آینده اپل با لوگوی افقی عرضه شوند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.