سری هواوی P70 با تراشه جدید کایرین 9010 در راه است

یک کاربر با شناسه Smart Pikachu از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که سری آینده هواوی P70 از تراشه جدید واحد های‌سیلیکون با نام احتمالی کایرین 9010 استفاده خواهد کرد.

این تراشه اگرچه هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است؛ اما فرآیند توسعه آن از مدت‌ها قبل آغاز شده است. نخستین جزئیات درباره تراشه کایرین 9010 تقریبا 3 سال پیش منتشر شدند. یک افشاگر دیگر مدعی شده که این تراشه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری تولید خواهد شد.

در گذشته TSMC به‌عنوان محتمل‌ترین تولیدکننده طرف قرارداد شناخته می‌شد؛ اما محدودیت‌های تجاری اعمال شده علیه هواوی در مقطع کنونی، تحقق چنین سناریویی را غیرممکن جلوه می‌دهند.

طی هفته گذشته مشخص شد که هواوی لپ‌تاپ‌هایی با تراشه‌های کایرین 9006C که توسط کمپانی TSMC تولید شده‌ بودند را به بازار عرضه خواهد کرد؛ اما در ادامه مشخص شد که این تراشه‌ها جزو مدل‌های قدیمی پیش‌تر تولید شده هستند.

در حال حاضر کمپانی SMIC سرگرم تولید تراشه‌های 7 نانومتری همانند کایرین 9000S است؛ اما گره فرآیندی مورد اشاره در مقایسه با فناوری 5 نانومتری TSMC از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار است. در این میان شرکت SMIC احتمالا روی گره فرآیندی 3 نانومتری نیز کار می‌کند؛ اگرچه تا موعد بهره‌برداری از آن احتمالا چندین سال زمان باقی مانده است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا تراشه کایرین 9010 واقعا یک مدل 3 نانومتری به‌شمار رفته یا هواوی تنها از این نام استفاده می‌کند؟ در پاسخ بایستی اعلام کرد که سناریوی دوم تا حدی محتمل به‌نظر می‌رسد؛ مگر آنکه هواوی به راهکاری برای دور زدن محدودیت‌های تجاری دست پیدا کند. هواوی پیش‌تر در سال 2021 یک نماد تجاری را برای این نام به ثبت رساند و برای شروع تولید در سال 2022 برنامه‌هایی را در سر داشت؛ اما نهایتا تمامی آنها با شکست مواجه شدند.

بر اساس گزارش‌ها شرکت هواوی بار دیگر قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را به گوشی‌های سری P70 خود اضافه خواهد کرد. نکته جالب توجه اینکه برخی شایعات نشان می‌دهند دوربین فوق‌عریض گوشی P70 Art مجهز به یک سنسور 1 اینچی و لنز باکیفیت 1G6P با یک عنصر شیشه‌ای و 6 المان پلاستیکی خواهد بود.

گفته شده که هواوی سرگرم توسعه حسگرهای خود است و این سنسورها احتمالا با معرفی سری P70 در ماه مارس امسال به‌طور رسمی رونمایی خواهند شد.

نوشته سری هواوی P70 با تراشه جدید کایرین 9010 در راه است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.