سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در جهان تبدیل شد

سامسونگ اعلام کرده که برای نوزدهمین سال متوالی عنوان بزرگ‌ترین برند تولیدکننده تلویزیون در جهان را به خود اختصاص داده است. این دستاورد بزرگ نشان می‌دهد که سامسونگ با وجود رقبای مشهور و سرسختی نظیر ال‌جی و سونی و برخی رقبای چینی مانند هایسنس و TCL تا چه اندازه بر بازار جهانی تلویزیون سیطره دارد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار Omdia، سهم درآمدی سامسونگ از بازار جهانی تلویزیون طی 3 ماهه نخست سال 2024 برابر با 29.3 درصد بوده است.

بدین‌ترتیب این شرکت فاصله بیش از 10 درصدی با نزدیک‌ترین رقیب خود را کماکان حفظ کرد. به لحاظ حجمی نیز سهم برند کره‌ای نسبت به 3 ماهه چهارم سال 2023 رشد 1 درصدی را تجربه کرد. به بیان دقیق‌تر، سهم حجمی سامسونگ در بازار تلویزیون به 18.7 درصد رسید.

سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که سال 2024 عصر تلویزیون‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود. این برند کره‌ای ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2024 از تلویزیون‌های جدید QLED، Neo QLED و اولد خود رونمایی کرد. اکنون این تلویزیون‌ها در چند بازار مختلف از سراسر جهان به فروش می‌رسند.

تلویزیون‌های Neo QLED و اولد سامسونگ با بازخوردهای بسیار خوبی در سراسر جهان مواجه شده‌اند و این برند هر ساله تلویزیون‌های برتر و فوق‌العاده بزرگ بیش‌تری را به فروش می‌رساند.

سهم سامسونگ از بازار تلویزیون‌های پریمیوم (با قیمت‌گذاری بیش از 2500 دلار) برابر با 52.3 درصد است. در بخش تلویزیون‌های همه منظوره با قیمت بیش از 1500 دلار نیز برند کره‌ای سهم 55.2 درصدی را به خود اختصاص داده است. در بازار تلویزیون‌های فوق‌العاده بزرگ و فوق پریمیوم نیز سهم سامسونگ به 29.6 درصد رسیده و این برند جایگاه نخست را در اختیار گرفته است. سهم برند کره‌ای در بازار تلویزیون‌های 80 اینچی یا بزرگ‌تر نیز به 34.4 درصد رسیده است.

سامسونگ در سال 2022 و برای نخستین بار طی بیش از یک دهه گذشته، اولین تلویزیون اولد خود را عرضه کرد. از آن زمان به بعد، کمپانی بالغ بر 1.6 میلیون دستگاه تلویزیون اولد را به فروش رسانده است. این رقم معادل بیش از 27 درصد کل تلویزیون‌های اولد فروخته شده در جهان است.

نوشته سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در جهان تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.