دل ۵ لپتاپ جدید Copilot Plus را رونمایی کرد

طی رویداد امشب مایکروسافت دیدیم که از کامپیوترهای Copilot Plus رونمایی شد. این برند با همکاری شرکای سخت‌افزاری خود تلاش دارد تا محصولات متوعی در این دسته جدید تولید و عرضه شود. پیش‌بینی ردموندی‌ها این است که تا سال آینده ۵۰ میلیون عدد لپتاپ با برند کوپایلوت پلاس فروخته شود. در همین راستا برندهای مختلف از محصولات جدید خود رونمایی کردند. برای مثل دل ۵ لپتاپ جدید Copilot Plus را رونمایی کرده است.

لپتاپ‌های جدید دل با برند Copilot Plus

خیلی خلاصه ابتدا باید بگویم این لپتاپ‌های Copilot Plus دل شامل مدل‌های زیر می‌شوند:

۱- Latitude 5455

۲- Latitude 7455

۳- Inspiron 14

۴- Inspiron 14 Plus

۵- XPS 13 9345

برند امریکایی Dell برای مشتریان سازمانی، محصولات Dell Latitude 5455 و Latitude 7455 را عرضه خواهد کرد که مدل‌های ارتقایافته Latitude 5450 و 7450 فعلی هستند.

این محصولات درست مانند نسل قبلی خود مبتنی خواهد بود، یعنی Latitude 5455 یک محصول 14 اینچی ساده خواهد بود در حالی که Latitude 7455 دارای طراحی 360 درجه 2 در 1 است. تغییر بزرگ در این محصولات این است که هر دو مدل از تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس استفاده می کنند اما مدل Latitude 7455 می تواند با تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت هم سفارش‌گذاری شود.

Dell Latitude 7455

Dell Latitude 7455

اما برای کاربران عمومی، دل نسخه‌های جدیدی از لپتا‌پ‌های Inspiron 14 و Inspiron 14 Plus را با تراشه‌های جدید مبتنی بر ARM کوالکام عرضه می‌کند.

مشابه مدل‌های تجاری این شرکت، Inspiron 14 فقط با تراشه اسنپدراگون X پلاس در دسترس خواهد بود در حالی که خریداران Inspiron 14 Plus می‌توانند تراشه اسنپدراگون X Elite را نیز سفارش دهند.

مدل پنجم لپتاپ‌های Copilot Plus این برند می‌تواند مدل بسیار مهم و گل‌سرسبد محصولات باشد. نام این مدل Dell XPS 13 9345 است از همان طراحی فوق‌العاده جذاب همتای اینتل‌ی خود بهره می‌برد اما در عوض تراشه Snapdragon X Elite دارد.

تفاوت تراشه‌های Snapdragon X Plus و X Elite کوالکام

توجه به این نکته مهم است که هر دو تراشه Snapdragon X Plus و Snapdragon X Elite دارای NPUی هستند که عملکردی تا توان 45TOPS را ارائه می دهند، بنابراین صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، نباید تفاوت عمده ای در عملکرد هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

اسنپدراگون X Elite کوالکام رسماً معرفی شد: قدرت‌نمایی جدی در بخش لپ‌تاپ‌های ویندوزی

اسنپدراگون X پلاس کوالکام رسماً معرفی شد: نسخه 10 هسته‌ای Snapdragon X Elite

تفاوت این دو تراشه بیشتر از نظر قدرت محاسباتی عمومی است. بخش پردازش مرکزی یا CPU اسنپدراگون X Elite دارای 12 هسته (به جای 10) است و با کلاک تا 3.8 گیگاهرتز (به جای 3.4 گیگاهرتز) عرضه می‌شود.

همچنین تراشه گرافیکی Adreno در مدل Elite با مشخصات کمی بالاتر با عملکرد تا 4.6TFLOP (در مقابل 3.8TFLOP در X Plus) ارائه می‌شود.

هنوز اطلاعات کامل درباره قیمت‌گذاری این محصولات وجود ندارد. نظر شما درباره محصولات جدید دل چیست؟

نوشته دل ۵ لپتاپ جدید Copilot Plus را رونمایی کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.