برخی کاربران از عملکرد نمایشگر آیپد پروهای جدید اپل گلایه دارند

شرکت اپل اخیرا نخستین تبلت‌های خود با نمایشگر اولد را به بازار عرضه کرد و بی‌تردید این نمایشگرها به لحاظ کیفیت، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند.

با این‌حال تعدادی از اولین خریداران مدل‌های جدید آیپد پرو در گزارش‌هایی به وجود مشکل در پنل‌های نمایشگر تبلت‌های خود اشاره نموده‌اند. چندین پست منتشر شده در پایگاه Reddit نشان می‌دهند که نمایشگر آیپد پروهای جدید با مشکل عجیب دانه‌دار شدن مواجه می‌شود.

نظرات عمدتا در انجمن‌های کاربری منتشر شده‌اند و اپل یا سامسونگ دیسپلی هنوز نسبت به آنها واکنش رسمی نداشته‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که حالت دانه‌دار بودن نمایشگر از نزدیک قابل مشاهده بوده و برای هنرمندان واقعا آزاردهنده است.

گمانه‌زنی‌های مطرح شده نشان می‌دهند که این مشکل احتمالا از ناهماهنگی میان دو پنل اولد قرار گرفته بر روی هم ناشی می‌شود. اپل برای نامگذاری این نمایشگر از عبارت “tandem OLED display” استفاده کرده است. برخی کاربران ادعا کرده‌اند که این حالت اصطلاحا می‌تواند همان جلوه مورا باشد؛ افکتی که در تمامی نمایشگرهای اولد از جمله نمونه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند به چشم می‌خورد.

اما این‌حالت به‌دلیل چگالی پیکسلی نسبتا پایین‌تر 264ppi برای نمایشگر آیپد پروهای 11 و 13 اینچی اپل قابل مشاهده است. این مشکل به احتمال فراوان مشابه با همان اشکالی است که در اوایل سال جاری میلادی در تعدادی از گوشی‌های گلکسی S24 اولترا مشاهده شد.

در آن زمان، سامسونگ اساسا تلاش کرد تا این موضوع را یک ویژگی ساختاری و نه یک اشکال جلوه دهد؛ اما نهایتا راهکار رفع آن‌را ارائه کرد.

نوشته برخی کاربران از عملکرد نمایشگر آیپد پروهای جدید اپل گلایه دارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.