هوش مصنوعی شیائومی MiLM برای استفاده در محصولات این شرکت ثبت شد

بر اساس اعلامیه اخیر در حساب کاربری Weibo شیائومی، مدل زبانی بزرگ (LLM) شیائومی با نام رسمی MiLM، مراحل ثبت‌نام در بخش مدل‌های زبانی را پشت سر گذاشته است. بدین‌ترتیب، مدل زبانی شیائومی MiLM که احتمالاً با هوش مصنوعی اختصاصی این شرکت ادغام می‌شود، در انواع محصولات از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها و لوازم خانگی استفاده خواهد شد.

هوش مصنوعی شیائومی MiLM

شیائومی می‌گوید که MiLM آماده ادغام با محصولات خود ازجمله گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های هوشمند خانگی و حتی خودروهای شیائومی است. این اعلامیه همچنین به امکان باز کردن قابلیت‌های MiLM برای کاربران گسترده‌تر در آینده اشاره کرد.

MiLM برای اولین بار در آگوست 2023 در پلتفرم‌های بنچمارک C-Eval و CMMLU به‌صورت عمومی ظاهر شد، جایی که به نتایج چشمگیری دست یافت.

هوش مصنوعی شیائومی MiLM

هوش مصنوعی شیائومی MiLM

این مدل جایگاه اول را در رده پارامترهای خود در تابلوی امتیازات C-Eval درحالی‌که رتبه 10 را درمجموع کسب کرده است، به‌دست آورد. اطلاعات از صفحه GitHub پروژه نشان می‌دهد که MiLM-6B، مدل خاص موردبحث، دارای 6.4 میلیارد پارامتر است.

تفکیک موضوعی C-Eval قدرت MiLM-6B را در زمینه‌های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) برجسته می‌کند. این مدل در تمامی 20 موضوع STEM، ازجمله اندازه‌شناسی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی، به نمرات دقت بالایی دست یافت.

درحالی‌که MiLM-6B در اکثر موضوعات هنرهای لیبرال نیز عملکرد امیدوارکننده‌ای دارد، به‌نظر می‌رسد حوزه‌هایی که به «تفکر انتزاعی» مانند قانون، ریاضیات، برنامه‌نویسی و نظریه احتمال نیاز دارند، زمینه‌هایی هستند که نیاز به بهبود بیشتر داند.

علوم اجتماعی حوزه دیگری است که نتایج متفاوتی دارد. MiLM-6B در هشت موضوع از ده موضوع علوم اجتماعی، به‌استثنای آموزش و جغرافیا، دقت خوبی به‌دست آورد. درنهایت، وقتی صحبت از علوم انسانی به‌میان می‌آید، این مدل در تاریخ و حقوق عملکرد خوبی دارد، درحالی‌که دقت سایر موضوعات باید مشخص شود.

MiLM-6B اکنون آماده است تا در محصولات مختلف شیائومی ادغام شود. درحالی‌که عملکرد آن در موضوعات مختلف متفاوت است، نویدبخش بهبود تجربیات کاربر در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

دیدگاه شما پیرامون مدل زبانی بزرگ شیائومی با نام MiLM چیست؟

نوشته هوش مصنوعی شیائومی MiLM برای استفاده در محصولات این شرکت ثبت شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.