ویژگی Ask Photos امکان جستجو تصاویر با متن و صوت را در Google Photos فراهم می‌کند

گوگل در رویداد I/O 2024 امشب خود ویژگی جدیدی با نام Ask Photos را برای Google Photos معرفی کرد که در ماه‌های آینده پیام‌های صوتی و متنی را برای جستجوی تصاویر یا جزئیات خاص در این اپلیکیشن فراهم می‌کند.

ویژگی Ask Photos

قابلیت جدیدی که در I/O 2024 معرفی شد، یکی از توابع جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که مجموعه محصولات موجود گوگل را تقویت می‌کند. «Ask Photos» به شما کمک می‌کند کل library اپلیکیشن Google Photos خود را با قابلیت دریافت جنبه‌های شناسایی منحصربه‌فرد بررسی کرده و از آن برای دریافت تصویر دقیقی که می‌خواهید یا نیاز دارید، استفاده کنید.

عملکرد جدید فراتر از جستجوی معمولی برای تصاویر با Gemini است که قادر به تشخیص محتوای تصویر است. گوگل نمونه‌ای از پلاک خودرو را ارائه کرد که در آن از شماره پلاک مشخصی در یک مدل خودروی خاص پرسیده شد. سپس عکس‌ها قادر به شناسایی و ارائه خروجی با اطلاعات دریافتی مشخص شدند.

ویژگی Ask Photos

ویژگی Ask Photos

مثال دیگری می‌تواند مشخص کند که کودکی درحال یادگیری شنا براساس تصاویری است که قبلاً در Google Photos کاربر وجود داشت. اگرچه این ویژگی قابل‌توجه است، اما ممکن است به نوع محتوایی که در library برنامه Google Photos خود به‌صورت پشتیبان تهیه کرده‌اید، بستگی داشته باشد.

همچنین می‌توانید از «Ask Photos» برای ویدیوها نیز استفاده کنید. بااین‌حال، گوگل دموی زنده یا نمونه‌ای از حالت ویدیو را در عمل ارائه نکرد.

«Ask Photos» در ماه‌های آینده به‌عنوان بازه زمانی آزمایشی منتشر خواهد شد. مشخص نشده است که آیا برای کار کردن با این ویژگی به اتصال اینترنت نیاز دارد یا به‌صورت محلی در دستگاه شما در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره ویژگی Ask Photos چیست؟

نوشته ویژگی Ask Photos امکان جستجو تصاویر با متن و صوت را در Google Photos فراهم می‌کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.