چگونه گشت یکروزه قشم و هنگام و هرمز رزرو کنیم؟

آشنایی با گشت یکروزه قشم

جنگل حرا قشم:

جزیره قشم زیبایی‌های فراوانی دارد؛ یکی از این زیبایی‌ها که نمی‌توان آن را انکار کرد، جنگل حرا قشم است. جلوه‌ای بی‌نظیر از ترکیب و تداوم طبیعت و حیات وحش در کنار یکدیگر!

در این جنگل برای دیدن زیبایی‌ها شما نمی‌توانید پیاده روی کنید تا از دیدن این جلوه‌گری طبیعی لذت ببرید، بلکه باید قایق‌ سواری کنید.

جنگل مانگرو یا جنگل‌های حرا قشم را با نام جنگل‌های دریایی نیز معرفی می‌کنند. زمانی که در میان آب‌های این جنگل حرکت می‌کنید، درختانی را خواهید دید که ریشه در آب دارند.

این ریشه‌های قطور و تنومند آب شور دریا را با تبدیل کردن به آب شیرین برای خود به بهترین محیط زندگی مبدل کرده‌اند و سال‌هاست که در این حالت زندگی می‌کنند.

درختان در زمان جذر دریا از آب بیرون آمده و با مد دریا تا نصفه‌ی تنه خود، به زیر آب فرو می‌روند. در این منطقه آب و هوا کاملاً استوایی است و سبب شده که درختان رشد خوب و مناسبی داشته باشند.

تنگه چاهکوه قشم:

گفته می‌شود علت شهرت این دره به نام چاه‌کوه به دلیل وجود سه یا چهار چاه در دل آن است که در زمان‌های دور به دست اهالی روستای چاهو شرقی برای تأمین آب شیرین کنده شده‌است

وجود شیارها و خطوط فرسایش موازی و همچنین حفره و تاقچه‌ای بدنه این دره و نیز وجود جوی‌های سنگی در کف دره، موجب شده تا تنگه چاه‌کوه هر بیننده‌ای را تحت‌تأثیر قرار دهد.

گشت یک روزه هرمز

جزایر ناز قشم:

جزیره ناز منطقه دیگری است که در تور داخلی گشت یک روزه قشم، باید به آن سر بزنید. جزیره‌ای که از دو بخش تشکیل شده و نزدیک به ۳ هزار هکتار مساحت دارد. در این دو قسمت هیچ‌گونه ساحل شنی نخواهید دید.

تمام قسمت‌های آن برخلاف نامش، سخت و سنگی است. دیوار‌هایی که در اطراف جزیره قرار گرفته، گاهی به ۱۰ متر نیز می‌رسد.
اما جذابیت این منطقه در زمان جزر آشکار می‌شود. در این مواقع در ساحل جزیره شاهد شن‌های درخشانی خواهید بوده که به قشم متصل می‌شوند.

این باریکه را با نام تامبولو می‌شناسند که تنها ۳ ساعت بعد از عقب رفتن دریا، می‌توان روی آن رفت و یک ساعت پس از مد دوباره به زیر آب‌ها می‌رود. پس از عبور از تامبولو به مکانی می‌رسید که چشم‌انداز زیبایی از خلیج‌فارس و موج‌های کوبنده آن پیش رؤیتان است.

دره ستاره ها قشم:

گشت ترکیبی قم و هنگام و هرمز

به دلیل شکل ویژه این دره و انواع حجم‌ها و پدیده‌های فرسایش موجود در آن وزش بادهای تند و گردش هوا در لابه‌لای ستون‌ها و حفره‌های موجود در دره تولید صدا می‌کند و به دلیل این صداها است که اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه‌است و بنابراین از ورود به آن در شب خودداری می‌کنند.

دره ستاره‌ها در واقع یک ناحیه فرسایش‌یافته توسط آب‌های سطحی، رگبارهای فصلی و تندبادها است. فلات اولیه که هنوز در بخش شمالی به‌صورت کم و بیش دست نخورده باقی‌مانده، در ارتفاع بین ۷ تا ۱۵ متری از کف دره قرار دارد و جنس آن ماسه سنگ با سیمان آهکی سست و پر از پوسته‌های فسیلی است.

مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌ها و ستونک‌های فرسایشی، آرک‌ها و تیغه‌ها و دیواره‌های نواری از جمله بخش‌هایی هستند که در این دره مشاهده می‌شوند.

با نزدیک‌شدن به این منطقه شاهد مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌ها و دیوار‌های بلند خواهید بود که هیچ‌گونه نیروی انسانی در ساخت آن‌ها دخیل نبوده است.

تنها عامل تأثیر‌گذار در ایجاد آن‌ها، فرسایش در برابر رگبار‌های فصل، آب‌های سطحی و تندباد‌هایی بوده که باعث ایجاد لایه و حفره‌ها بسیار زیاد درون ستون‌ها شده است.

تمام اشکال هندسی موجود در این دره، دارای جنسی از ماسه، سنگ و سیمان آهکی هستند. از جذابیت‌های آن می‌توانیم به تندیس‎‌های طبیعی، بام دره، موزه سنگ اشاره کنیم.

جزیره هنگام:

در گشت یک روزه قشم اگر تصمیم گرفتید به جزیره هنگام سفر کنید، بد نیست بدانید که زیورآلات، صنایع دستی، ستاره‌های دریایی، صدف‌ها روغن‌های پرخاصیت و کاربردی محلی مانند روغن کوسه و ادویه جات از جمله سوغاتی‌های این جزیره به حساب می‌آیند

گشت جزیره هنگام

همینطور دلفین‌ها که تا اواسط اردیبهشت در این منطقه مانده و بعد از آن به سمت اقیانوس و دریای عمان می‌روند. ۱۳ گونه متنوع از ۴۰ گونه متنوع دلفین‌ها، ساکن خلیج فارس هستند و با حرکات نمایشی خود گردشگران و ساکنان این جزیره را سرگرم می‌کنند و در نهایت گونه‌های مختلف ماهی که در این جزیره شما را مجذوب خود می‌کنند.

گشت جزیره هرمز

جزیره هرمز جزیره هزار رنگ:

جزیره هرمز الماس هزار رنگ خلیج فارس و تنها جزیره ای در دنیاست که در آن هر رنگی ریشه در خاکش دارد . این جزیره نام های زیادی دارد و به آن جزیره رنگین کمان _ جزیره رنگارنگ _ جزیره رنگ ها _ جزیره سرخ _ نگین جزایر خلیج فارس می گویند. این جزیره زیبا مملو از معادن مختلف با جنس مختلفی از خاک ها سنگ های گوناگون در هر متر از وسعت خود زیبایی های خاص خیره کننده ای دارد.شما میتوانید با رزرو تور یک روزه جزیره هرمز از قشم و یا بندرعباس تمام این جزیره زیبا و رویایی را ببینید.

تاریخچه جزیره هرمز:

جالب است بدانید که نام هرمز نام شهری است که مردم ساکن آن به این جزیره کوچ کرده اند. شهر هرمز که در گذشته (سال هفتصد هجری) در ناحیه میناب کنونی وجود داشته است پس از حمله مغول ها به ایران تخریب شده و اهالی آن به این جزیره نقل مکان کرده اند و شهر هرمز را در این جزیره بنا نهاده اند.این جزیره در سال های مختلف چشم بسیاری از قدرت ها را به خود دوخته است از جمله پرتقالی ها که زمانی این جزیره را تصرف کرده بودند و شاه عباس صفوی آنها را از این نواحی و جزایر دیگری چون قشم و هنگام و لارک بیرون کرد و این سرزمین ها را به کشور بازگرداند.

غار نمکی جزیره هرمز:

غار نمکی جزیره هرمز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی جزیره هرمز می باشد. پس از گذر از سربالایی جاده ساحلی در مسیر به غار نمکی جزیره هرمز میرسیم که در سمت چپ جاده قرار دارد. جالب است بدانید جنس جزیره هرمز در مجموع از کانی های رنگا رنگیست که اغلب آن را نمک تشکیل میدهد پس این غار را میتوان غاری از جنس خود جزیره پنداشت. این لایه های نمکی طی هزاران سال روی هم لایه لایه قرار گرفته و چنین شگفتی را پدید آورنده اند.

دره رنگین کمان جزیره هرمز:

این دره دارای تندیس هایی هم هست که البته به طور طبیعی و بدون دخالت دست بشر به این شکل های خارق العاده وجود دارند. از جمله تندیس های معروف این دره سنگ هایی که شبیه دو دست در حال دعا هستند که وقتی باران میآید از بین این دو دست آب جاری شده و به پایین میریزد. شگفتی دیگر مجسمه ای که مانند صورت انسان است. شگفتی های این جزیره به راستی قابل شمارش نیست.

دره مجسمه ها جزیره هرمز:

وقتی که به دره مجسمه ها میرسید و ریگشا هایی رو میبینید که کنار جاده توقف کرده اند باید در سمت راست جاده به سمت دهانه دره حرکات کنید. در اینجا از فاصله دور مجسمه های صخره ای را میبینید که به شکل سر اژدها دیده میشوند.به گویش مردمان محلی جزیره این جزیره این دره به دره اژدها یا همان صخره اژدها معروف است. از جاده تا رسیدن به تندیس اژدها حدود هشت دقیقه پیاده روی دارید و در آنها به قسمتی میرسید که باید از لا به لای صخره ها عبور کنید تا به زیر مجسمه اژدها برسید .

ساحل سرخ جزیره هرمز :

مهم ترین و معروف ترین مکان از جاذبه های دیدنی جزیره هرمز ساحل سرخ و ساحل نقره ای جزیره هرمز میباشد.ساحل سرخ در سمت راست جاده قرار دارد. جاده ای که شما را از جاده اصلی به سمت ساحل میبرد شاید در حین ورود عادی به نظر برسد اما کافیست چند متر جلو تر بروید تا ناگهان همه چیز در اطرافتان به رنگ سرخ درآید. از جاده گرفته تا سر تا سر زمین .از آب تا شن های ساحل همه چیز به رنگ قرمز. اینجا ساحل سرخ جزیره هرمز است.

کشتی تفریحی اوستا قشم

در این مطلب از وبسایت قشم تفریحات سعی بر آن است تا مواردی مانند انواع کشتی های تفریحی، قایق های تفریحی در جزیره قشم و بهترین کشتی های تفریحی قشم را به شما معرفی نماییم. لازم به ذکر است این جزیره در اکثر روزهای سال میزبان مسافران مختلف است. همانطور که می دانید جاهای دیدنی قشم تنها به جاذبه های طبیعی آن محدود نمی شود بلکه این جزیره دارای تفریحات دریایی جذابی نیز می باشد.

کشتی تفریحی اوستا قشم

کشتی اوستا یکی از بزرگترین کشتی های تفریحی در جزیره کیش به شمار می آید. این کشتی در سه سانس ۱۹ الی ۲۱ ،۲۱ الی ۲۳ و نیز ۲۳ الی ۱ بامداد در آب های خلیج فارس پذیرای مهمانان و مسافران است. مسافران کشتی تفریحی اوستا قشم در سالن رستوران در کنار صرف شام از اجرای جنگ شبانه و موزیک نیز لذت خواهند برد. عرشه بسیار وسیع کشتی در کنار کافه تریای موجود در آن، مشاهده مناظر اطراف را در فصول مختلف سال جذاب تر می نماید.

نوشته چگونه گشت یکروزه قشم و هنگام و هرمز رزرو کنیم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.