به جای طراحی گوشی های مقاوم تر، گوگل امیدوار است که شما از قاب محافظ استفاده کنید

بر کسی پوشیده نیست که اکثر کاربران از قاب محافظ برای گوشی‌‌های خود استفاده می‌کنند. در حالی که بعضی از این قاب‌ها، ویژگی‌هایی مانند پایه، جیب برای کارت یا شارژ آهنربایی‌ ارائه می‌دهند، اما عموم افراد از کیس محافظ برای محافظت از گوشی‌ خود بهره می‌برند.

۹۰ درصد مردم از قاب محافظ استفاده می‌کنند!

طی مصاحبه جدیدی که کلاد زلوگر(Claude Zellweger)، طراح ارشد خانواده پیکسل گوگل با سایت Invers داشته است. او رویکرد تیم طراحی خود را در قبال گوشی‌های پیکسل بیان کرده است. مورد جالبی که زلوگر در طول مصاحبه به آن اشاره کرد این است که از سری پیکسل ۸ به بعد، تیم طراحی گوگل گوشی‌هایش را با در نظر گرفتن استفاده کاربران از قاب محافظ طراحی کرده است.

کلاد زلوگر در این باره می‌گوید:

شما همیشه باید به تک تک جنبه‌های محصول خود فکر کنید. یکی از این موارد، استفاده ۹۰ درصد مردم از قاب محافظ است. از سری پیکسل ۸ به بعد ما با قدرت شروع به طراحی محصولاتمان با در نظر گرفتن قاب‌های محافظ کردیم. درست مانند انتخاب رنگ، شما نمی‌توانید بعد از طراحی به کیس‌های محافظ فکر کنید چرا که محصول باید به شکلی ساخته شود که حتی در صورت استفاده از کیس نیز زیبایی و خوش دستی خود را حفظ کند.

در نگاه اول ایده‌ی «طراحی گوشی با در نظر گرفتن کیس» بسیار منطقی و معقول بنظر می‌رسد. اما موردی که در بحث به آن اشاره نشده، مقاومت کم گوگل پیکسل‌ها بدون استفاده از قاب محافظ است. احتمالا شما هم موافق باشید که استفاده از عبارت «گوشی‌های طوری ما طراحی شده‌اند تا با استفاده از کیس بهتر کار کنند» بجای گفتن «گوشی‌های ما طوری طراحی شده‌اند تا بدون کیس نیز به خوبی کار کنند» رویکرد غیر مسئولانه‌ای است.

قاب محافظ

بنا به دلایل نامشخص، طراحی«ساندویچ شیشه‌ای» در ساخت گوشی‌های هوشمند بسیار رواج پیدا کرده است. هم اکنون گوشی‌های بسیار کمی با قیمت بالای ۷۰۰ دلار در بازار وجود دارند که از این الگوی طراحی، پیروی نمی‌کنند. ما بسیار خوشحالیم از اینکه گوگل با توجه به شرایط کاربرانش محصولات خود را طراحی می‌کند.

اما معتقدیم دلیل استفاده ۹۰ درصد کاربران از قاب محافظ برای موبایل خود «علاقه به استفاده از کیس» نیست. آنها مجبورند که برای محافظت از گوشی‌های شکننده خود این کار را انجام بدهند. اگر گوشی‌ها کمی مقاوم‌تر بودند، قطعا آمار استفاده از قاب برای آن‌ها به شکل معنا داری کاهش می‌یافت و کابران می‌توانستند بدون استفاده از قاب محافظ، با خیال راحت از گوشی‌های خود استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ آیا با فلسفه طراحی پیکسل‌ها موافقید؟

نوشته به جای طراحی گوشی های مقاوم تر، گوگل امیدوار است که شما از قاب محافظ استفاده کنید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.