هواوی امسال با کنار گذاشتن اندروید به‌طور کامل به استفاده از HarmonyOS Next روی می‌آورد

پاسخ هواوی به ممنوعیت تجاری ایالات‌متحده فقط بر تلاش‌های سخت‌افزاری این شرکت متمرکز نبوده است. هواوی با معرفی HarmonyOS Next به‌عنوان سیستم‌عامل اختصاصی جدید خود که به‌طور کامل پشتیبانی برنامه‌های اندروید گوگل را کنار می‌گذارد، جهشی بزرگ در توسعه بخش نرم‌افزاری خود انجام می‌دهد. اکنون، گزارش جدیدی از Nikkei Asia بیان می‌کند که هواوی امسال سرانجام با کنار گذاشتن کامل سیستم‌عامل اندروید، با عرضه سری میت 70 خود به استفاده از HarmonyOS Next روی می‌آورد.

کنار گذاشتن اندروید توسط هواوی

بر اساس گزارش‌ها، HarmonyOS Next کارایی حافظه و قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه را بهبود می‌بخشد. بااین‌حال، آزمون واقعی در در دسترس بودن برنامه‌ها و بازی‌ها برای این سیستم‌عامل نهفته است.

درحالی‌که HarmonyOS Next درحال‌حاضر دارای بیش از 4000 برنامه است، ازجمله نام‌های محبوبی مانند Alipay و McDonald’s، هواوی یک فروشگاه برنامه بسیار بزرگ‌تر را درنظر گرفته است که تا انتهای امسال به 5000 برنامه و درنهایت به 500 هزار برنامه خواهد رسید.

اسکرین‌شات از محیط HarmonyOS Next

اسکرین‌شات از محیط HarmonyOS Next

همان‌طور که در این گزارش اشاره شد، موفقیت سری Mate 60 در سال گذشته، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای چینی را وادار کرد تا به هواوی در توسعه برنامه‌های HarmonyOS Next بپیوندند.

این شرکت سپس سری Nova 12 را روانه بازار کرد و اخیراً سری Pura 70 را معرفی کرده است که همه آن‌ها با استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده‌اند.

TechInsights، یک شرکت تحقیقاتی کانادایی، پیش‌بینی می‌کند که هواوی امسال 10 میلیون گوشی Pura 70 به‌فروش برساند. انتظار می‌رود که سری میت 70 آینده نیز، آمار فروش گوشی‌های هواوی را حتی بیشتر کند و این شرکت را پس از مدت‌ها غیبت، به صدر بازار گوشی‌های هوشمند چین بازگرداند.

WeChat، یک برنامه پیام‌رسانی مسلط در چین با بیش از یک میلیارد کاربر، تأثیر قابل‌توجهی بر سرنوشت HarmonyOS Next دارد. توانایی هواوی برای تضمین پشتیبانی از چنین بازیگران اصلی برای بقای این پلتفرم در چین بسیار مهم است.

در صورت موفقیت، HarmonyOS Next مطمئناً رقیب اصلی iOS اپل و اندروید گوگل خواهد بود و نبردی سه‌جانبه برای تسلط بر گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌شود. بااین‌حال، راه پیش رو خالی از چالش نیست و تنها زمان نشان خواهد داد که آیا هواوی می‌تواند به‌طور مؤثر سیستم‌عامل اختصاصی خود را ارائه کند یا خیر.

دیدگاه شما پیرامون کنار گذاشتن اندروید توسط هواوی و اتکای کامل به HarmonyOS Next چیست؟

نوشته هواوی امسال با کنار گذاشتن اندروید به‌طور کامل به استفاده از HarmonyOS Next روی می‌آورد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.