سری ایسوس راگ‌فون 8 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

شرکت ایسوس با معرفی سری راگ فون 8 نه‌تنها به‌دنبال ارائه بهترین گوشی گیمینگ بلکه در صدد عرضه یک مدل پرچمدار تمام‌عیار بوده است. بدین‌منظور سری راگ‌فون 8 بازطراحی شده تا تجربه استفاده روزمره کاربران را لذتبخش‌تر نماید. این گوشی‌ها در 4 مدل مختلف روانه بازار شده‌اند؛ اگرچه تفاوت‌های میان آنها عمدتا جنبه زیبایی‌شناسی دارد.

مدل جدید راگ‌فون دارای طراحی باریک‌تر و سبک‌تر بوده و ضخامت آن برابر با 8.9 میلی‌متر و وزن آن معادل 225 گرم است. برای مقایسه جالب است بدانید که ایسوس راگ‌فون 7 دارای ضخامت 10.3 میلی‌متری و وزن 239 گرمی است.

ظرفیت باتری با کاهش 500 میلی‌آمپرساعتی به 5500 میلی‌آمپرساعت رسیده است؛ اگرچه به لطف بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری انجام شده، مدت شارژدهی باتری تقریبا مشابه با مدل سال گذشته خواهد بود.

نمایشگر 6.78 اینچی از اندازه‌ای مشابه با مدل نسل قبلی برخوردار است؛ اگرچه پنل جدبد از حواشی باریک‌تری بهره می‌گیرد. اگرچه این موضوع موجب انتقال دوربین سلفی به درون حفره کروی‌شکل نمایشگر شده است. نمایشگر جدید از یک پنل LTPO با نرخ نوسازی 165 هرتزی استفاده می‌کند. این نمایشگر از نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتز پشتیبانی نموده و حداکثر میزان روشنایی آن نیز به 2500 نیت افزایش یافته است.

گوشی‌های گیمینگ بر عملکرد خنک‌کننده قدرتمند تمرکز دارند. این موضوع به‌معنای مقاومت پایین یا عدم استقامت گوشی در برابر نفوذ آب است. اما ایسوس راگ‌فون 8 دارای گواهینامه حفاظتی IP68 است. سیستم خنک‌کننده گوشی دارای یک بلوک مسی بوده و بدین‌ترتیب گرما به شکل مطلوب‌تری به خنک‌کننده جدید AeroActive X منتقل می‌شود.

توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام با حداکثر 24 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 تامین می‌شود. سایر پیکره‌بندی‌های این گوشی مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

ایسوس راگ‌فون 8 از فناوری شارژ Qi با توان 15 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی از فناوری هایپرشارژ 65 واتی در بستر سیم پشتیبانی نموده و در نتیجه شارژ 0 تا 100 درصدی باتری ظرف مدت 39 دقیقه انجام می‌شود. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارای سنسور 1/1.56 اینچی از نوع IMX890 سونی و تثبیت‌کننده هیبریدی گیمبال است. دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی نیز از میدان دید 120 درجه‌ای پشتیبانی می‌کند.

لنز تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی از قابلیت OIS، تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 و بزرگنمایی دیجیتال 30 برابری پشتیبانی می‌کند. دوربین جلویی دارای سنسور 32 مگاپیکسلی بوده و به‌صورت پیش‌فرض تصاویر 8 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند.

ایسوس راگ‌فون 8 در مدل‌های رنگی مشکی (Phantom Black) و خاکستری (Rebel Gray) روانه بازار می‌شود. لوگوی ROG با نور پس‌زمینه RGB در قسمت پشتی گوشی به چشم می‌خورد. مدل‌های راگ‌فون 8 پرو و راگ‌فو پرو ادیشن با رنگ‌آمیزی مشکی و یک نمایشگر اولد کوچک در قسمت پشتی روانه بازار می‌شوند.

نوشته سری ایسوس راگ‌فون 8 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.