عملکرد سری آیفون ۱۵ در بازار آمریکا بسیار ضعیف تر از آیفون ۱۴ بوده است

سری آیفون ۱۵ که شهریور پارسال معرفی شد، شروعی طوفانی در بازار‌های جهانی داشت که به اپل برای اولین بار در تاریخ اجازه داد که پرفروش‌ترین برند موبایل سال شود. اما بعد از چند هفته تقاضای بی وقفه برای این گوشی‌ها، فروش آیفون ۱۵ به شکل غیر منتظره‌ای کاهش پیدا کرد. این روند در اوایل سال جدید نیز ادامه دارد و باعث شد که سامسونگ بتواند عنوان «پر فروش‌ترین» را پس بگیرد.

اکنون آیفون ۱۴ درست به اندازه جانشین خود محبوب است

به گزارش phonearena آیفون ۱۵ با دوربین اصلی 48MP خود، باتری بزرگ‌تر، صفحه نمایش روشن‌تر، پردازنده سریع‌تر و از همه مهم‌تر داینامیک آیلند (Dynamic Island)، پیشرفت بسیار بزرگی در مقایسه با آیفون ۱۴ بنظر می‌رسید.

اما بنظر می‌رسد که آمریکایی‌ها طور دیگری فکر می‌کنند، چرا که آیفون ۱۵ و ۱۴ هر دو توانسته‌اند ۱۴ درصد از سهم فروش گوشی‌های اپل را در ماه ژانویه و مارس امسال به خود اختصاص بدهند.

در مقام مقایسه، آیفون ۱۴ در چارک اول سال ۲۰۲۳، صاحب ۱۹ درصد از سهم فروش اپل بود. این رقم در مقایسه با ۱۱ درصد آیفون ۱۳ با اختلاف زیادی بهتر بود. این تغییر به سمت خرید محصولات قدیمی‌تر و ارزان‌تر مسلماً حاشیه سود اپل را کاهش می‌دهد. البته اوضاع مدل‌های پرو کمی بهتر است. آیفون ۱۵ پرو توانسته به اندازه ۱۴ پرو خوب عمل کند و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز اختلاف چندانی با مدل قبلی خود ندارد.

درست مانند آیفون ۱۴ پرو مکس در ابتدای سال گذشته، آیفون ۱۵ پرو مکس نیز پرفروش‌ترین آیفون ابتدای سال می‌باشد. رتبه دوم نیز با اختلاف کمی در اختیار مدل پرو قرار دارد.

آیفون ۱۵

اما با توجه به فروش مدل پایه این سری، کل خانواده آیفون‌های جدید اپل نتوانسته‌اند در حد سری آیفون ۱۴ ظاهر شوند. از نگاه آمار سری جدید گوشی‌های اپل توانسته است ۶۸ درصد از فروش گوشی در چارک اول ۲۰۲۴ ایالات متحده را بخود اختصاص دهد اما این مقدار برای سری آیفون ۱۴ در دوره مشابه سال ۲۰۲۳، ۷۵ درصد بود.

اوضاع آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۳ و SE به چه صورت است؟

آیفون ۱۳ با وجود اینکه در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است ۱۱ درصد از سهم بازار را در سه ماه اول سال گذشه در اختیار داشت، امسال نیز هنوز ۹ درصد از آمار فروش را به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان دهنده وخامت اوضاع برای کوپرتینو نشین‌ها می‌باشد.

اما عملکرد آیفون ۱۵ پلاس در مقایسه با ۱۴ پلاس در مدت مشابه سال گذشته، بسیار نزدیک بوده این محصول توانسته جانشین مناسبی برای مدل قبلی خود باشد. آیفون se نسل سه نیز نسبت جایگاهی که بین محصولات اپل دارد، فروش خوبی داشته است. این گوشی جمع و جور توانسته با فقط یک درصد افت نسبت به سال قبل صاحب ۵ درصد از سهم بازار شود.

آیفون ۱۵

آمار فروش گوشی‌های اپل در چارک اول امسال و پارسال

نظر شما درباره عملکرد سری آیفون ۱۵ چیست؟ خود من به شخصه با توجه به سخت‌افزار این گوشی‌ها انتظار آمار فروش بهتری داشتم.

نوشته عملکرد سری آیفون ۱۵ در بازار آمریکا بسیار ضعیف تر از آیفون ۱۴ بوده است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.