مانیتور جدید سامسونگ امکان مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می‌کند

سامسونگ پیش از برگزاری افتتاحیه نمایشگاه CES 2024 از تصمیم خود برای عرضه یک مانیتور گیمینگ خبر داد. این مانیتور از قابلیت نمایش تصاویر سه‌بعدی قابل ملاحظه با چشم غیرمسلح پشتیبانی می‌کند.

خبرنگاران وبسایت Digital Trends فرصت آشنایی با نمونه اولیه این محصول را پیدا کردند. این نمایشگر با استفاده از دو دوربین تعبیه شده در قسمت بالایی خود، جلوه‌های بصری سه‌بعدی را ایجاد می‌کند. دوربین‌های مورد اشاره قادر به ردیابی سر و چشم‌های کاربر بوده و ویدیوهای دوبعدی مسطح را به فیلم‌هایی با جلوه سه‌بعدی تبدیل می‌کنند.

سامسونگ جلوه سه‌بعدی را در بازی Lies of P به معرض نمایش گذاشت. نمایندگان رسانه تائید کردند که تحت تاثیر این نمایشگر قرار گرفته و گردوغبار معلق در هوا را به‌صورت شناور در جلوی صفحه نمایش مشاهده کرده‌اند. به گفته آنها قطعات عروسکی بدون سر از سطح نمایشگر بیرون زده بودند!

به گفته سامسونگ این نمایشگر سریعا می‌تواند از حالت دوبعدی به سه‌بعدی تغییر وضعیت داده و فرآیند تبدیل محتوا نیز بدون نیاز به هرگونه نرم‌افزار خاص انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این محصول در اواخر سال 2024 منتشر خواهد شد.

نوشته مانیتور جدید سامسونگ امکان مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.