ارتش کره‌جنوبی احتمالا استفاده از گوشی‌های آیفون اپل را ممنوع اعلام خواهد کرد

ظاهرا ارتش کره‌جنوبی سرگرم بررسی ایده ممنوعیت جامع استفاده از آیفون به‌دلیل مسائل امنیتی است. بر اساس گزارش‌ها این تصمیم پس از نشست‌های مشترک ارتش، نیروی دریایی و ستاد نیروی هوایی گرفته شده است.

در صورت اجرای این تصمیم، استفاده از آیفون در کلیه مقرهای نظامی و همچنین واحدهای تابعه آنها ممنوع خواهد شد. در ادامه گوشی‌های اندرویدی و مشخصا مدل‌هایی که توسط شرکت بومی سامسونگ تولید می‌شوند؛ به شکل معمول مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که این ممنوعیت از نگرانی‌ها درباره نشت احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا ناشی شده است. این ممنوعیت ناشی از نگرانی‌هایی است که در سند abA به آنها اشاره شده است. بر اساس گزارش‌ها این سند در شبکه داخلی ستاد نیروی هوایی منتشر شده و به صراحت اعلام می‌کند که به‌همراه داشتن گوشی‌های آیفون کاملا ممنوع خواهد بود.

در ادامه خاطرنشان می‌شود که بررسی‌ها برای تسری این ممنوعیت به سایر واحدهای تابعه در جریان است. تعداد پرسنل نظامی در این ستاد به تنهایی در حدود 10 هزار نفر تخمین زده می‌شود. اعمال این ممنوعیت برای تمامی واحدها بدان معناست که نزدیک به 500 هزار پرسنل نظامی از به‌کارگیری آیفون برای ارتباطات رسمی خود منع خواهند شد.

نگرانی اصلی این نیست که گوشی‌های آیفون دارای برخی نواقص امنیتی ذاتی هستند؛ بلکه در واقع مشکل اساسی، محدودیت‌هایی است که توسط برنامه National Defense Mobile Security اعمال می‌شوند. این اپلیکیشن یک برنامه مدیریت دستگاه‌های موبایلی بوده و پرسنل نظامی بایستی آن‌را بر روی دستگاه‌های خود به‌همراه داشته باشند.

با فعال‌سازی این برنامه، بسیاری از ویژگی‌های گوشی هوشمند از جمله دوربین، وای‌فای، میکروفون و اتصال اینترنت با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. با این‌حال اپل امکان کنترل ویژگی‌های کلیدی آیفون (به‌جز دوربین) را به برنامه‌های متفرقه نمی‌دهد. بنابراین این اپلیکیشن قادر به محدودسازی دسترسی به USB، میکروفون، اتصال به اینترنت و سایر ویژگی‌های آیفون نخواهد بود.

این اپلیکیشن امنیتی پیش‌تر در سال 2013 از سوی وزارت دفاع ملی منتشر شد. هدف از عرضه این برنامه، کاهش احتمال نشت اطلاعات محرمانه از مقرهای نظامی بود. استفاده از این برنامه در ابتدا برای افسران و مقامات دولتی شاغل در وزارت دفاع ضروری بود؛ اما در ادامه این قانون به کلیه پرسنل نظامی تعمیم داده شد.

اندروید برای کنترل قابلیت‌های گوشی چنین محدودیت‌هایی را اعمال نمی‌کند. بنابراین حتی با وجود ممنوعیت آیفون، گوشی‌های سامسونگ کماکان می‌توانند به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرند. بر اساس گزارش‌ها ممنوعیت استفاده از آیفون به‌صورت آزمایشی اجرا شده و احتمالا طی چند ماه آینده به شکل گسترده‌تری اجرایی خواهد شد.

نوشته ارتش کره‌جنوبی احتمالا استفاده از گوشی‌های آیفون اپل را ممنوع اعلام خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.