چه وسایلی در حوزه گیم به ما برای تجربه بهتر کمک میکنند

گسترش صنعت بازی‌های ویدیویی، گیمینگ را به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های دنیا تبدیل کرد. البته این نکته را هم بگوییم که درحال‌حاضر، گیم فقط یک بازی نیست. در واقع خیلی از افراد با انجام فعالیت‌هایی همچون استریم یا شرکت در تورنمنت‌ها، آن را یک حرفه قلمداد می‌کنند.

اگر شما هم به‌عنوان یک گیمر، قصد ورود به رقابت با سایر گیمرها را دارید، در قدم اول باید ازلحاظ داشتن تجهیزات بازی، غنی باشید چون بدون آن‌ها، شکست شما حتمی خواهد بود. این تجهیزات، علاوه‌بر اینکه به موفقیت شما کمک می‌کنند، تجربه‌ لذت‌بخشی از بازی را هم به شما خواهند داد. در این صورت، خسته‌شدن حتی به ذهن‌تان خطور هم نخواهد کرد.

لیست تجهیزاتی که هر گیمری باید داشته باشد

گیمینگ که درحال‌حاضر، جزء جدایی‌ناپذیری از فرهنگ مدرن محسوب می‌شود، همان بازی‌های ویدیویی است که به‌واسطه کنسول‌ها، کامپیوترها و تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد. گیمینگ در گذشته، فقط یک سرگرمی ساده بود و هرکسی که وقتش را با آن می‌گذراند، یک فرد بیکار شناخته می‌شد اما امروز، به یک صنعت چند میلیارد دلاری با جامعه جهانی تبدیل شده است.

همین موضوع، باعث شد که افراد زیادی شوق ورود به این حرفه پول‌ساز را داشته باشند. اغلب این افراد می‌پرسند برای گیمرشدن به چه چیزهایی نیاز است؟ نیازهای آن‌ها از تجهیزات گیمینگ، به سبک بازی آن‌ها بستگی دارد ولی ما تصمیم گرفتیم، کلیتی از وسایلی را که توسط گیمرها استفاده می‌شوند، معرفی کنیم تا خودتان تشخیص دهید که خرید کدام‌یک، ضروری خواهد بود؟

صندلی گیمینگ برای راحت تر نشستن

شاید فکر کنید که چه نیازی به پرداخت هزینه‌های نجومی است وقتی می‌توان از صندلی‌های معمولی هم استفاده کرد؟ صندلی‌های گیمینگ، دارای الیاف نرم و طراحی ارگونومی هستند تا به عضلات‌تان در طول ساعت‌هایی که پشت سیستم نشسته‌اید، کم‌ترین فشار ممکن وارد شود. صندلی‌های گیمینگ با قابلیت تنظیم ارتفاع، باعث می‌شوند که راحتی و تسلط بیشتری به کارتان داشته باشید.

دسترسی به امکانات بیشتر با موس و کیبورد گیمینگ

برای ارتقای سطح بازی و حرفه‌ای‌ترشدن، باید از موس و کیبوردهای ویژه گیمرها استفاده کنید. موس‌های گیمینگ، دارای سنسورهای دقیق‌تر و کلیدهای اضافی هستند تا دسترسی شما را به قابلیت‌های بیشتر فراهم آورند. آن‌ها، سرعت پیمایش بالاتری دارند و این، عکس‌العمل‌ شما را در بازی‌ها سریع‌تر می‌کند. کلیدهای گیمینگ هم با بهره‌گیری از سوئیچ‌های مکانیکال، ارسال دستور به سیستم را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند.

تجربه شنیداری لذت بخش با هدست گیمینگ

برای اینکه کاملا در دنیای گیم غرق شوید، به صداها نیاز دارید؛ حتی ریزترین آن‌ها که صدای پای دشمنان شما خواهد بود. پس استفاده از هدست برای شما ضروری است. هدست‌های گیمینگ به میکروفون خارجی مجهز هستند که نزدیک دهان قرار می‌گیرد تا به کمک آن بتوانید در گیم‌روم‌ها شرکت کنید یا به استریم بپردازید.

تجربه دیداری مناسب با مانیتور

فرقی ندارد که بازی شما در بستر کدام پلتفرم اجرا می‌شود. درهرصورت به صفحه نمایشگری نیاز دارید تا جزئیات را با اندازه‌ای بزرگ‌تر و کیفیتی بهتر مقابل چشمان خود داشته باشید. مانیتورهای گیمینگ، دارای طراحی خمیده‌ای هستند تا زاویه دید شما را بهبود ببخشند.

ازطرف‌دیگر، رفرش‌ریت بالا در نمایشگرهای گیمینگ، باعث می‌شود که تجربه روان‌تری در بازی داشته باشید. بدین صورت که دشمنان‌تان را سریع مشاهده می‌کنید و با یک عکس‌العمل مناسب، پایان بازی را به نفع خود تغییر می‌دهید.

با هارد اکسترنال ظرفیت بالا، همه بازی های خود را در یک فضا ذخیره کنید

شاید در نگاه اول، هارد اکسترنال یک محصول غیرضروری به‌نظر برسد و ارزش صرف هزینه برای خرید را نداشته باشد اما این‌طور نیست. خیلی از کنسول‌های بازی، فضای ذخیره‌سازی محدودی دارند و امکان ارتقای حافظه داخلی آن‌ها وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنید، حتما هارد اکسترنال ظرفیت بالا بخرید تا امکان نصب طیف متنوع بازی‌های خود را روی آن داشته باشید.

جذابیت اتاق گیمینگ با کیس گیمینگ

یکی از لوازم‌جانبی‌هایی که هر گیمری باید داشته باشد، کیس‌ها هستند. آن‌ها با طراحی شیک و زیبا و جلوه‌های نورپردازی، باعث جذابیت فضایی می‌شوند که به فعالیت گیمر اختصاص دارد. این امر، باعث تقویت روحیه فرد و توسعه مهارت‌های او در بازی خواهد شد. کیس‌ها همچنین در جایگاه یک قطعه خنک‌کننده، به افزایش عمر سخت‌افزارهای کامپیوتر کمک، و از نقص و خرابی‌های آن‌ها جلوگیری می‌کند.

دسته گیمینگ، تجربه‌ ای متفاوت از موس و کیبورد

شاید از خودتان بپرسید که تا وقتی موس و کیبورد است، چه نیازی به کنترلرها خواهد بود؟ شما در بازی‌های شوتینگ و اول شخص، می‌توانید از موس و کیبورد استفاده کنید اما بازی‌های مسابقه‌ای، ورزشی و مبارزه‌ای، فقط با دسته گیمینگ قابل مدیریت هستند.

کنترلرهای گیمینگ که به گیم‌پد یا joypad هم شهرت دارند، اغلب 4 دکمه جهت‌دار، 4 تا 6 دکمه کنترل بازی و 4 دکمه هم در پشت دارند. این تجهیزات ازلحاظ کاربری به 3 دسته تقسیم می‌شوند. کامپیوتری، کنسولی و دسته‌بازی‌هایی که ویژه تلفن همراه هستند.

دیجی کالا با فروش تجهیزات خود، از شما یک گیمر حرفه ای می سازد

دنیای گیم و کنسول‌های بازی، روزبه‌روز درحال پیشرفت است و ما همواره شاهد حضور تجهیزات جانبی گسترده برای یک تجربه کاربری بی‌نقص از بازی‌ها هستیم. به‌دلیل محبوبیت صنعت گیمینگ در بین جوانان و افزایش متقاضیانی که برای یادگیری آن اقدام می‌کنند، شرکت‌های زیادی دست به طراحی و تولید لوازم‌جانبی گیمینگ زدند تا سهم این ملزومات را در بازار از آن خود کنند.

برای اینکه به تجهیزات باکیفیت و برند دست پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده جست‌وجو کنید. به‌هرحال نباید حضور پررنگ محصولات تقلبی را در بازار دست کم گرفت. دیجی کالا، مرجع مطمئنی برای خرید وسایل گیمینگ است. در دیجی کالا، هم تنوع بالایی را پیش رو دارید و هم نیازهای خود را با ضمانت تهیه می‌کنید تا کیفیت و کارایی مطلوب آن به شما ثابت شود.

جمع‌بندی

مسیر حرفه‌ای‌شدن در بازی‌های کامپیوتری، تنها محدود به داشتن استعداد و تسلط به ترفندهای بازی نیست. اگر میان گیمرها بوده باشید یا خودتان یک گیمر باشید، می‌دانید که موفقیت شما تا حد زیادی به تجهیزاتی بستگی دارد که برای پیشبرد هدف خود در بازی، به آن‌ها نیاز دارید. این تجهیزات برای بازیکن، تسلط، قدرت، سرعت و مهارت می‌آورد و موفقیت او را در رقابت‌ها رقم می‌زند.

نوشته چه وسایلی در حوزه گیم به ما برای تجربه بهتر کمک میکنند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.