امکان شارژ وایرلس از طریق NFC با اندروید ۱۵ عرضه خواهد شد

هم NFC و هم شارژ بی‌سیم هر ۲ از سیم‌پیچ مخصوص خود استفاده می‌کنند. تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا می‌توان از سیم‌پیچ NFC برای شارژ بی‌سیم استفاده کرد؟ جالب است بدانید که امکان شارژ وایرلس از طریق NFC با اندروید ۱۵ عرضه خواهد شد.

شارژ وایرلس از طریق NFC

حدودا اردیبهشت ۱۳۹۹ بود که انجمن NFC قابلیت شارژ بی‌سیم NFC را معرفی کرد. استانداردی برای ارائه شارژ بی‌سیم از طریق ارتباطات میدان نزدیک یا همان NFC که توان 1 وات را تا فاصله 2 سانتی متری ارائه می‌دهد.

بنابراین، اگر دو دستگاه از این پروتکل پشتیبانی کنند، یک دستگاه می‌تواند تا 1 وات توان را با استفاده از NFC به دستگاه دیگر و به صورت بی‌سیم ارسال کند.

این فناوری می‌تواند در ارائه شارژ بی‌سیم از طریق NFC در دستگاه‌های کوچکی که دارای NFC برای انتقال داده هستند، اما فضای کافی برای قرار دادن راه‌حل‌های اختصاصی شارژ بی‌سیم نیستند بسیار مفید باشد. برای مثال محصولاتی مانند هدفون‌های بی‌سیم، تگ‌های مکان‌یاب و یا قلم‌ها می‌توانند از این دست محصولات باشند.

البته در حال حاضر متأسفانه، ما هیچ دستگاهی را ندیده‌ایم که این ویژگی را ارائه دهد و احتمالاً به این دلیل است که هیچ پلتفرمی از آن پشتیبانی نمی‌کند. خوب، این می‌تواند خیلی زود تغییر کند.

بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده، برنامه سیستمی اندروید 15 بتا که وظایف مربوط به NFC را انجام می دهد شامل کلاسی به نام “NfcCharging” است. این نشان می دهد که گوگل در حال کار بر روی اضافه کردن پشتیبانی از شارژ بی سیم از طریق NFC در اندروید 15 است.

در حال حاضر اکثر موبایل‌های اندرویدی از NFC پشتیبانی می‌کنند. در صورت قرار گرفتن این قابلیت در اندروید ۱۵ و استفاده تولیدکنندگان اندرویدی از آن در محصولات خود، می‌توانیم آینده جذاب‌تری را شاهد باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید شارژ بی‌سیم از طریق ان اف سی برای چه محصولات مفید خواهد بود؟

نوشته امکان شارژ وایرلس از طریق NFC با اندروید ۱۵ عرضه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.