تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی احتمالا در دو ورژن متفاوت عرضه خواهد شد

اسلایدهای رسمی مربوط به مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام نشان می‌دهند که این نیمه‌هادی دارای یک هسته بسیار قدرتمند کورتکس X4 با حداکثر فرکانس 3.3 گیگاهرتز است. با این‌حال کوالکام روی توسعه تراشه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی نیز کار می‌کند. این تراشه به‌صورت انحصاری در پرچمداران آینده سامسونگ به‌کارگیری شده و فرکانس کاری آن در مقایسه با پیکره‌بندی پیش‌فرض اندکی ارتقاء خواهد یافت.

بر اساس آخرین شایعات منتشر شده، کوالکام در حال تست 2 ورژن مختلف از این تراشه بوده و شانس مشتریان برای دسترسی به مدل سریع‌تر، کاملا به محل زندگی آنها بستگی خواهد داشت. بدین‌ترتیب گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا بسته به منطقه جغرافیایی عرضه از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی با سرعت فرکانس بالاتر بهره خواهد برد. بنابراین گلکسی S24 اولترا با یک تراشه واحد در تمامی مناطق جهان قابل دسترس نخواهد بود.

البته بایستی یادآور شد که پرچمدار رده بالا آینده سامسونگ تنها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می‌شود و تولید ورژنی از گوشی با تراشه اگزینوس 2400 به هیچ وجه در دستور کار سامسونگ قرار ندارد. با این‌حال یک افشاگر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X ادعا می‌کند که علیرغم استفاده از نام تجاری “برای گلکسی”، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در 2 ورژن متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. در مدل نخست، هسته پردازشی کورتکس X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتزی عمل نموده و از این منظر با نسخه معمولی تراشه تفاوتی نخواهد داشت.

با این‌حال ورژن اورکلاک شده تراشه از هسته کورتکس X4 با فرکانس 3.40 گیگاهرتز بهره‌برداری خواهد کرد. بنابراین فرکانس پردازشی هسته پرقدرت، اندکی افزایش خواهد یافت. این 2 ورژن از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در 3 بازار مختلف با کدهای B، N و U به فروش خواهند رفت.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که کد U متعلق به ایالات‌متحده و کد N مربوط به بازار زادگاه سامسونگ یعنی کره‌جنوبی است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی که در دستگاه‌های گلکسی S24 اولترا ارائه شده در این 2 بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دارای هسته کورتکس X4 با فرکانس 3.30 گیگاهرتز خواهد بود.

از سوی دیگر دستگاه‌های گلکسی S24 اولترا عرضه شده در بازار با کد B از نسخه اورکلاک شده تراشه با هسته 3.40 گیگاهرتزی استفاده خواهند کرد. در رابطه با بازار B اطلاعات دقیقی ارائه نشده است. بنابراین گلکسی S24 اولترا با نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی احتمالا در سایر مناطق جهان عرضه خواهد شد. ایالات‌متحده و کره‌جنوبی دو بازار بزرگ و کلیدی برای سامسونگ به‌شمار می‌روند و عرضه گلکسی S24 اولترا با تراشه کندتر در این مناطق تا حدی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد. اما به بیان صادقانه، اختلاف 100 مگاهرتزی در فرکانس پردازشی تراشه‌ها به ندرت در دنیای واقعی ملموس خواهد بود.

همچنین بسته به میزان توانایی محفظه بخار گلکسی S24 اولترا، دمای نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی احتمالا ظرف مدت کوتاهی از کنترل خارج شده و این موضوع در وهله نخست هرگونه مزیتی را از بین خواهد برد. به‌نظر می‌رسد که این اقدام سامسونگ موجب پیچیدگی بیش از حد عرضه خصوصا از منظر زنجیره تامین خواهد شد. تصمیم ایده‌آل این است که سامسونگ در تمامی مدل‌های گلکسی S24 اولترا از نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی استفاده کند. با این‌حال نهایتا غول کره‌ای در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نوشته تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی احتمالا در دو ورژن متفاوت عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.