تقویت قدرت هوش مصنوعی سامسونگ در Galaxy S25 با نسل دوم Gemini Nano

سامسونگ با برنامه‌ریزی به موقع و همکاری نزدیک با گوگل توانست سری گلکسی S24 را به عنوان پیشروی صنعت موبایل در استفاده متمرکز از هوش‌مصنوعی رونمایی کند. در حالی که آپدیت هوش مصنوعی شیائومی هنوز در دسته توسعه است و گفته می‌شود احتمالا سری آیفون ۱۶ هم تمرکز ویژه‌ای روی هوش‌مصنوعی نداشته باشد، سامسونگ دست پیش را دارد و به تازگی درباره تقویت قدرت هوش مصنوعی سامسونگ در Galaxy S25 با نسل دوم Gemini Nano گزارشی منتشر شده است.

پیشرفت هوش مصنوعی سامسونگ در سری Galaxy S25

گوشی‌های هوشمند سری Galaxy S24 با Galaxy AI، مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد یا GenAI را ارائه می‌کرد. این ویژگی‌ها توسط Gemini Nano گوگل به عنوان کوچک‌ترین/سبک‌ترین نسخه Gemini که برای اجرا بر روی دستگاه‌هایی مانند تلفن و تبلت طراحی شده است، ارائه می‌شوند.

حضور Gemini Nano گوگل به همراه توانایی هوش‌مصنوعی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳‌ (و اگزینوس ۲۴۰۰) به سری گلکسی اس ۲۴ اجازه داد تا هوش‌مصنوعی مولد را بدون نیاز به اینترنت ارائه کند.

آنطور که گزارش شده، به نظر می‌رسد گوگل و سامسونگ اکنون کار بر روی ارائه نسخه ارتقا یافته Gemini Nano را با سری Galaxy S25 آغاز کرده اند.

معاون بخش نیمه‌هادی‌های سامسونگ، چولمین جو، می‌گوید که سامسونگ کار بر روی پیاده سازی نسل دوم Gemini Nano در گوشی های هوشمند سری گلکسی S25 را آغاز کرده است. وی همچنین اظهار داشت که غول فناوری کره‌ای هفته آینده جلسه ای با گوگل برگزار خواهد کرد تا در مورد این موضوع صحبت کند.

تا کنون، گوگل چیزی در مورد نسل دوم Gemini Nano نگفته است. در واقع، این اولین بار است که در مورد آن چیزی می شنویم. اعلامیه سامسونگ ۲ چیز را تایید می کند.

اول این‌که گوگل در حال کار بر روی نسل دوم Gemini Nano است که باید عملکرد GenAI بهتری را ارائه دهد.

دوم، گوشی های سری گلکسی اس 25 قابلیت GenAI بهتری را در مقایسه با سری گلکسی اس 24 ارائه می دهند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که آینده Galaxy AI به سمت چه قابلیت‌هایی پیش خواهد رفت؟

نوشته تقویت قدرت هوش مصنوعی سامسونگ در Galaxy S25 با نسل دوم Gemini Nano اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.