پس از آرشیو کردن یک پست در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در اکانت اینستاگرام خود محتوای قدیمی را می‌بینید؛ در چنین زمانی برای پنهان کردن پست موردنظر چندین آپشن وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها، آرشیو کردن است. خیلی از افراد این پست‌ها را حذف می‌کنند، در حالی که می‌توان با آرشیو کردن پست‌ها در آینده نیز از آنها استفاده کرد. با انجام این کار پست مورد نظر به راحتی مخفی می‌شود.

ما در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که پس از آرشیو کردن پست در اینستاگرام چه اتفاقی برای آن می‌افتد. پس اگر در این زمینه اطلاعات کمی دارید می‌توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. آرشیو کردن یک پست یا به نوعی مخفی کردن آن به نوعی یکی از جدیدترین روش‌هایی است که کاربران به جای حذف کردن پست‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که پس از آرشیو کردن یک پست چه اتفاقی برای تعداد لایک، کامنت و تعداد بازخورد آن می‌افتد؟ برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید. هنگامی که شما یک استوری یا پست را در اکانت خود آرشیو می‌کنید، دیگر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند. پس از آن، محتوای آرشیو شده وارد بخش آرشیو‌ی‌ها می‌شود و تنها خودتان می‌توانید آن را مشاهده کنید.

علاوه بر آن می‌توانید پست مورد نظر را از بخش آرشیو شده‌ها خارج کنید و سپس اوضاع را مانند قبل کنید. بیایید به سراغ بررسی مراحل مختلف این کار و نحوه آرشیو کردن یک پست در اینستاگرام برویم و ترفندهای مختلف را باهم بررسی کنیم. پس اگر کنجکاوید که ببینید پس از آرشیو کردن یک پست یا استوری در اینستاگرام چه اتفاقی برای آن محتوا رخ می‌دهد بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آرشیو کردن یک پست یا استوری در اینستاگرام

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، کاربران زیادی در اینستاگرام به جای حذف یک پست، آن را آرشیو می‌کنند. این کار باعث می‌شود که پست برای دیگران نشان داده نشود و هر زمان که خواستید آن را از بخش بایگانی خارج کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: 18 روش حل مشکل آپلود نشدن ویدیو در استوری اینستاگرام

این مطلب را نیز بخوانید: آیا با جستجوی آیدی در اینستاگرام، آن فرد از اقدام ما باخبر می‌شود؟

اینستاگرام چندین ویژگی را ارائه می‌دهد که اغلب شبیه به هم هستند. ولی این بدان معنا نیست که یک کار یکسان را انجام می‌دهند. به همین ترتیب، دو ویژگی تقریبا مشابه حذف کردن و آرشیو در اینستاگرام وجود دارند و کاربران زیادی خیلی وقت‌ها برای پنهان‌سازی یک تصویر یا فیلم از آنها استفاده می‌کنند؛ البته آرشیو کردن موجب می‌شود یک عکس و فیلم از دید عموم خارج شود، ولی برعکس، حذف یک پست آن را برای همیشه حذف می‌کند و نمی‌توانید بعدا آن را بازیابی کنید. حالا که با معنی آرشیو کردن و تفاوت آن با حذف آشنا شدید، بیایید به ادامه این بخش برویم.

به نمایش گذاشتن پست‌ها

با آرشیو یا بایگانی یک پست، محتوا از پروفایل شما پنهان می‌شود‌. یعنی هیچکدام از فالوورهای شما هنگامی که وارد پروفایلتان شوند، نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. با این حال، شما به راحتی می‌توانید پست‌های آرشیو شده خود را در بخش آرشیوی‌های پروفایل مشاهده کنید. بنابراین، اگر سوالی برایتان پیش آمده که آیا جز شما فرد دیگری نیز می‌تواند پست موردنظر در بخش آرشیو شما را مشاهده کند یا خیر، باید در جواب بگوییم که پاسخ منفی است و تنها شما می‌توانید آن پست یا استوری را ببینید.

وضعیت لایک، کامنت و کپشن پست آرشیو شده

وقتی یک پست اینستاگرام را آرشیو می کنید، لایک‌ها، کامنت‌ها و کپشن آن حذف نمی‌شوند و مانند گذشته در این بخش حضور خواهند داشت. بنابراین شما می‌توانید وضعیت آنها را در زیر هر پست آرشیو شده مشاهده کنید. علاوه بر این، هنگامی که بخواهید یک پست را در اینستاگرام از حالت آرشیو خارج کنید، لایک، کامنت و کپشن مانند گذشته در زیر پست نمایان می‌شود.

قابلیت ادیت کردن

وقتی پست‌ها آرشیو می‌شوند، شما می‌توانید کپشن و مکان آن را مانند پست‌های معمولی ویرایش کنید. ولی این کار پس از حذف پست امکان پذیر نخواهد بود.

وضعیت محتوا در فید

هنگامی که یک پست اینستاگرام را از حالت آرشیو خارج می‌کنید، آن محتوا بدون اینکه دوباره ارسال شود یا در فید منتشر شود، در جایگاه قبلی خود قرار گرفته و در فید شما حضور خواهد یافت. یعنی پست شما بدون جلب توجه افراد و با رعایت ترتیب زمانی دوباره منتشر خواهد شد و به عنوان یک پست جدید به آن دیده نمی‌شود.

نحوه به اشتراک گذاری پست‌های آرشیو شده اینستاگرام

خیلی وقت‌ها افراد گمان می‌کنند که می‌توانند پست‌های آرشیو شده را به اشتراک بگذارند. اما این امر اصلا صحیح نیست و شما باید برای به اشتراک گذاری آن در ابتدا پست را از حالت آرشیو خارج کنید.

تاثیر آرشیو کردن محتوا روی Insights

اگر یک حساب کاربری تجاری یا حرفه‌ای در اینستاگرام دارید، باید بدانید که با آرشیو کردن هیچ اتفاقی برای بخش Insights نمی‌افتد و پس از خارج کردن یک پست از حالت آرشیو، میزان Insights پست سنجیده شده و اطلاعات جدید مربوط به آن نمایش داده خواهد شد.

آرشیو کردن ریلز اینستاگرام

آرشیو کردن ریلزها مشابه پست اینستاگرام است و پس از آن فرد نمی‌تواند محتوای موردنظر را مشاهده کند‌. سپس، پست به بخش آرشیو منتقل می‌شود و کامنت‌ها، لایک‌ها و کپشن در این بخش مشاهده خواهند شد. اگرچه خوب است بدانید که اینستاگرام ریلز را بی‌صدا می‌کند و شما می‌توانید با خارج سازی آن از بخش آرشیو شده‌ها، محتوای خود را به حالت اول برگردانده و آن را بازیابی کنید.

چگونگی آرشیو کردن یک پست یا استوری در اینستاگرام

در ابتدا وارد اینستاگرام شوید و روی پستی که میخواهید آن را آرشیو کنید، بزنید. حالا روی سه نقطه عمودی بزنید و Archive را از بخش منو انتخاب کنید.

در نهایت محتوا به سرعت از صفحه اینستاگرام شما پنهان خواهد شد‌.

چگونگی آرشیو کردن پست اینستاگرام در دسکتاپ

وب سایت اینستاگرام را باز کنید و در پایین روی More کلیک کنید. Your Activity را از منو انتخاب کنید.

روی Photos and Videos بزنید و سپس Select را انتخاب کنید.

پست‌هایی که می‌خواهید آرشیو کنید را انتخاب کرده و روی آنها بزنید. در نهایت روی Archive در پایین بزنید‌.

چگونه چندین پست اینستاگرام را باهم آرشیو کنیم؟

برای آرشیو چندین پست اینستاگرام به طور همزمان، باید در ابتدا به اینستاگرام بروید و روی پروفایل خود بزنید. سپس روی آیکون سه خط بزنید و Your activity و سپس Posts را انتخاب کنید.‌ حالا Select را انتخاب کنید و سپس روی پست‌هایی که می‌خواهید آنها را آرشیو کنید بزنید‌. در نهایت روی Archive ضربه بزنید تا به راحتی چند پست اینستاگرام را به طور همزمان آرشیو کنید.

نحوه آرشیو کردن استوری‌های اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام به طور پیش‌فرض آرشیو می‌شوند، تنها نکته‌ای که در اینجا باید به یاد داشته باشید این است که Save to Archive را از بخش تنظیمات این برنامه روشن کرده باشید. برای این کار به تنظیمات اینستاگرام بروید و روی استوری ضربه بزنید. حالا ببینید که Save story to archive روشن باشد.

نحوه خارج کردن یک پست از حالت آرشیو

گاهی ‌وقت‌ها ممکن است به طور تصادفی یک پست اینستاگرام را آرشیو کرده باشید، ولی چگونه باید آن را برگردانید؟ توجه کنید که برای خارج کردن یک پست از آرشیو باید وارد برنامه اینستاگرام شوید، چرا که استفاده از این قابلیت در وب‌سایت امکان‌پذیر نیست.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود باز کنید و با کلیک بر روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین، وارد پروفایلتان شوید.

از بخش بالا روی نوار سه خط کلیک کنید.

اکنون بخش Archive را می‌بینید، روی آن ضربه بزنید.

در بالای صفحه، Stories Archive را انتخاب کنید. سپس از منوی کشویی روی Posts Archive بزنید. در اینجا تمام پست‌های آرشیو شده اینستاگرام شما نمایان خواهند شد.

پستی را که می‌خواهید از آرشیو خارج کنید، انتخاب کرده و روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست ضربه بزنید.

روی Show on profile ضربه بزنید. پست انتخاب شده اکنون به فید اینستاگرام شما باز می‌گردد.

نحوه خارج کردن استوری‌ها از بخش آرشیو

انجام این کار برای استوری‌ها در اینستاگرام کمی متفاوت است. از آنجایی که یک استوری پس از 24 ساعت حذف می‌شود، نمی‌توانید آنها را آرشیو کنید، مگر اینکه آنها را هایلایت کرده باشید. برای انجام این کار از مراحل پایین استفاده کنید:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و سپس در گوشه سمت راست پایین روی عکس نمایه خود بزنید.

مانند قبل روی نوار سه خطی ضربه بزنید.

روی تب Archive بزنید.

تمام استوری‌هایی که تا به حال در اینستاگرام پست کرده‌اید در اینجا نشان داده می‌شوند. پست موردنظر خود را که می‌خواهید به هایلایت اضافه کنید انتخاب کنید.

اکنون روی گزینه Highlight بزنید و نامی برای آن انتخاب کنید. در نهایت Add را لمس کنید تا استوری به این بخش اضافه شود. استوری انتخابی شما اکنون به هایلایت‌ها اضافه خواهد شد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید چندین هایلایت در اینجا ایجاد کنید و تصاویر و فیلم‌های خود را در آنجا قرار دهید.

مدت زمانی که یک پست آرشیو باقی می‌ماند

پست‌های آرشیو شده تا زمانی که آنها را به صورت دستی از این بخش خارج نکنید، در حالت آرشیو باقی خواهند ماند. بنابراین به طور خودکار از پروفایل شما حذف نمی‌شوند‌ و کسی نیز نمی‌تواند بدون اجازه شما آنها را مشاهده کند. آرشیو کردن یک راه عالی برای سازماندهی فید اینستاگرام است و باعث می‌شود پست موردنظر شما برای هر مدت زمانی که می‌خواهید، در بخش آرشیوی‌ها باقی بماند.

با این کار، تا زمانی که پست یا استوری را از حالت آرشیو خارج نکنید، هیچکس نمی‌تواند محتوای پست را مشاهده فرماید‌. امیدواریم که مطلب بالا جامع و کامل بوده باشید و توانسته باشید با استفاده از مراحل و ترفندهای مختلف، نحوه آرشیو کردن و خارج کردن پستی از بخش آرشیو شده‌ها را متوجه شوید. آیا شما تا به حال از آرشیو اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. اگر در این باره سوالی دارید، حتما پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید.

نوشته پس از آرشیو کردن یک پست در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.