سامسونگ روی توسعه فست شارژرهای جدید برای دستگاه‌های گلکسی خود کار می‌کند

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های سامسونگ گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا از فناوری شارژ با سرعت‌های مشابه مدل‌های نسل قبلی خود در سال 2023 پشتیبانی خواهند کرد.

گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا از فناوری شارژ 45 واتی پشتیبانی نموده و گلکسی S23 نیز با فناوری شارژ 25 واتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. ظرفیت باتری دو دستگاه کوچک‌تر یعنی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به میزان اندکی معادل 100 و 200 میلی‌آمپرساعت افزایش خواهد یافت.

با این‌حال یک افشاگر با نام رولاند کوانت مدعی شده که سامسونگ روی توسعه شارژرهای جدید خود کار می‌کند. نخستین مدل یک شارژر 50 واتی سیمی با نام Samsung Charger Duo 50W است.

این آداپتور دارای دو عدد پورت USB-C بوده و به احتمال فراوان، حداکثر توان خروجی آن در صورت استفاده از یک پورت برابر با 45 وات و هنگام استفاده از هر 2 پورت برابر با 25 وات برای هر درگاه خواهد بود. این شارژر از شماره مدل EP-T5020 استفاده خواهد کرد.

آداپتور شارژ 45 واتی قدیمی سامسونگ با شناسه EP-T4510

شارژر دیگر در واقع مدل به‌روزرسانی شده آداپتور 45 واتی سامسونگ با شماره مدل EP-T4510 است. آداپتور جدید از شماره مدل EP-T4511 استفاده خواهد کرد. هنوز به‌طور کامل مشخص نیست که این 2 شارژر چه تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت. شارژر جدید احتمالا همانند مدل قدیمی‌تر مجهز به یک پورت USB-C خواهد بود.

مدل قدیمی T4510 از استانداردهای USB PD 3.0 PDO و PPS پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین سامسونگ قابلیت بیش‌تری را برای اضافه کردن به آداپتور جدید در اختیار نخواهد داشت. فناوری USB PD 3.1 در وهله نخست مربوط به محدوده توانی بالاتر تا سقف 240 وات است؛ بنابراین پشتیبانی از آن ضرورتی نخواهد داشت.

شایان به ذکر است که شارژرهای جدید به‌عنوان یک گزینه خرید مجزا در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. در حال حاضر سامسونگ همانند بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، آداپتور شارژر را درون جعبه خرده فروشی محصولات خود ارائه نمی‌کند.

نوشته سامسونگ روی توسعه فست شارژرهای جدید برای دستگاه‌های گلکسی خود کار می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.