سامسونگ از نخستین نمایشگرهای گیمینگ اولد خود با طراحی تخت رونمایی کرد

رویداد CES 2024 در روز سه‌شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و شرکت سامسونگ نیز در جریان برگزاری این نمایشگاه، مانیتورهای اولد جدید خود را به معرض نمایش می‌گذارد.

مدل‌های جدید شامل یک نمایشگر فوق‌عریض خمیده با نام Odyssey OLED G9 و 2 نمایشگر تخت با اسامی Odyssey OLED G6 و Odyssey OLED G8 هستند.

ابتدا به معرفی بزرگ‌ترین عضو خانواده می‌پردازیم. نمایشگر سامسونگ اودیسه اولد G9 (با شناسه G95SD) از اندازه بزرگ 49 اینچی برخوردار است. این نمایشگر دارای رزولوشن 5120×1440 پیکسل و نسبت ابعاد 32:9 است؛ بنابراین به لحاظ ظاهری شبیه به 2 نمایشگر 16:9 در کنار یکدیگر و بدون حاشیه در قسمت میانی شباهت دارد.

سامسونگ اودیسه اولد G8 با شناسه G80SD یک مانیتور اولد 4K با اندازه 32 اینچی است. این نمایشگر با وجود پنل تخت خود یک گزینه فوق‌العاده برای کاربرانی است که به وجود نمایشگرهای خمیده روی گوشی‌ هوشمند یا میز کار خود علاقه ندارند.

این محصول از نسبت ابعاد استاندارد 16:9 و رزولوشن 3840×2160 پیکسل برخوردار است. مانیتورهای G9 و G8 دارای رفرش ریت 240 هرتزی و زمان پاسخگویی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای (خاکستری تا خاکستری) هستند. این مدل‌ها در واقع تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن بوده و از ویژگی Samsung Gaming Hub پشتیبانی می‌کنند. بنابراین کاربران می‌توانند از سرویس‌های استریم بازی بدون اتصال کامپیوتر شخصی یا کنسول لذت ببرند.

نمایشگر سامسونگ اودیسه اولد G9 با شناسه G95SD

همچنین نمایشگرهای جدید به‌عنوان Samsung SmartThing Hub عمل نموده و قادر به کنترل لوازم خانگی هوشمند با استفاده از پروتکل‌های Matter و Home Connectivity Alliance هستند.

بعلاوه این دو نمایشگر از ویژگی جدید Multi Control پشتیبانی می‌کنند. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا متون و تصاویر را به آسانی میان دستگاه‌های سامسونگی متصل به مانیتور copy و paste نمایند.

نمایشگر سامسونگ اودیسه اولد G8 با شناسه G80SD

نمایشگر سامسونگ اودیسه اولد G6 با شناسه G60SD یک مانیتور اولد تخت با اندازه 27 اینچ محسوب می‌شود. این نمایشگر دارای رزولوشن QHD (معادل 2560×1440 پیکسل)، نسبت ابعاد 16:9، رفرش ریت بالاتر 360 هرتزی و زمان پاسخگویی 0.03 میلی‌ثانیه‌ای خاکستری تا خاکستری است.

هر سه مانیتور دارای گواهینامه VESA DisplayHDR True Black 400 بوده و از فناوری AMD FreeSync Premium Pro برای گیمینگ با نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می‌کنند.

این نمایشگرها به لحاظ امکانات ارتباطی نیز غنی بوده و دارای 2 عدد پورت HDMI 2.1 و یک هاب USB داخلی هستند. ورودی DisplayPort 1.4 نیز قابل دسترس است؛ بنابراین کاربران به منظور انتقال برق، ویدیو یا داده می‌توانند یک لپ‌تاپ سازگار (یا حتی یک گوشی یا تبلت) را با کابل USB-C به نمایشگر متصل نمایند.

نمایشگر سامسونگ اودیسه اولد G6 با شناسه G60SD

مانیتورهای اولد سری اودیسه مجهز به استند با ارتفاع قابل تنظیم، امکان کنترل شیب و چرخش محوری هستند. همچنین این نمایشگرها دارای قابلیت +Core Lightning هستند؛ بدان معنا که در قسمت پشتی مانیتورها از سیستم نورپردازی RGB استفاده شده است.

مانیتورهای سامسونگ اودیسه اولد G8، G9 و G6 ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2024 طی هفته آینده معرفی خواهند شد. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه این محصولات نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

نوشته سامسونگ از نخستین نمایشگرهای گیمینگ اولد خود با طراحی تخت رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.