سری گلکسی S25 سامسونگ احتمالا تنها با تراشه اگزینوس عرضه خواهد شد

شایعه جدیدی که توسط یک افشاگر در شبکه اجتماعی X منتشر شده است؛ حامل خبری ناخوشایند برای آن دسته از کاربرانی است که به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ علاقه ندارند. به گفته این منبع خبری، سامسونگ در مرحله فعلی فرآیند توسعه پرچمداران آینده خود به‌دنبال استفاده از تراشه بومی اگزینوس برای تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 است.

با توجه به پیشینه تاریخی می‌توان حدس زد که این تراشه با نام تجاری اگزینوس 2500 عرضه خواهد شد؛ پردازنده‌ای که هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است. بدین‌ترتیب تمامی مدل‌های خانواده گلکسی S25 در کلیه بازارها و مناطق جهان صرفا از پردازنده اگزینوس استفاده خواهند کرد.

از سوی دیگر گوشی‌های گلکسی زد فولد 7 و گلکسی زد فلیپ 7 تنها با تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام (احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 4) روانه بازار خواهند شد.

نهایتا مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده سری گلکسی A در سال 2025 نیز به‌طور ترکیبی از تراشه‌های ساخت مدیاتک و سامسونگ استفاده خواهند کرد.

با توجه به فاصله زمانی زیاد تا موعد عرضه این دستگاه‌ها توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم اطلاعات فوق با دیده تردید نگاه کنید؛ خصوصا اینکه اطلاعات ارائه شده از سوی هیچ منبع یا افشاگر دیگری مورد تائید قرار نگرفته است.

حتی در صورت صحت اطلاعات فوق نیز بایستی توجه داشت که قابلیت‌های تراشه اگزینوس 2500 هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است. این تراشه شاید پس از مدت‌ها بتواند بر سری اسنپدراگون 8 غلبه نماید. در گذشته وقایع عجیب‌تر از این نیز در دنیای موبایل مشاهده شده است؛ بنابراین نمی‌توان این فرضیه را به‌طور کامل رد کرد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که در صورت برتری تراشه اگزینوس 2500، سامسونگ به چه دلیل در دستگاه‌های تاشو خود از تراشه‌های کوالکام استفاده خواهد کرد؟ این استراتژی احتمالا چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. با این‌حال بایستی توجه داشت که گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ نیز با دو تراشه پرچمدار اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار می‌شوند.

نوشته سری گلکسی S25 سامسونگ احتمالا تنها با تراشه اگزینوس عرضه خواهد شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.